PREMSA_TITOL_PAGINA

PREMSA

Segueix l'actualitat dels supermercats Bonpreu i Esclat a través de la secció de premsa

null

Blocs (Premsa)

Bon Preu elimina 38 tones de plàstic durant l’exercici 2018

28/de març/2019
  • El Grup ha aplicat mesures de reducció i substitució del plàstic per alternatives compostables com la cel•lulosa de paper o materials reciclables i més sostenibles pel medi ambient com el cartró

En línia amb el seu compromís amb la sostenibilitat, el Grup Bon Preu ha eliminat 38 tones de plàstic durant l’exercici 2018 (tancat el 28 de febrer de 2019). Conscients de l’excés de plàstic en l’embalatge dels productes, Bon Preu està treballant intensament amb els seus proveïdors per reduir la quantitat de plàstics als seus establiments i fomentar el respecte al medi ambient.

Les mesures que han permès retirar els embalatges de plàstic per oferir alternatives més sostenibles als clients han estat:

- Des de l’1 d’agost Bonpreu i Esclat van eliminar els alvèols de plàstic a la secció de fruita i verdura i es van substituir per alvèols de cel•lulosa. Aquesta mesura ha suposat la reducció de 20 tones de plàstic a l’any aproximadament.

- S’han eliminat les safates de plàstic de diverses referències, com per exemple el porro tallat, xirivies, api tallat, naps, col llombarda, col valenciana, dàtils i pebrot del padró, el que es tradueix en un estalvi de 9 tones de plàstic a l’any.

- S’han eliminat els envasos de plàstic del 85% de la fruita i la verdura ecològica. Aquesta iniciativa suposa la reducció de 8 tones de plàstic a l’any. L’objectiu a curt termini és arribar a substituir el plàstic del 95% de les referències ecològiques per materials més respectuosos amb el medi ambient.

- S’ha canviat el format de la malla de les taronges de km 0, reserva de la biosfera Terres de l’Ebre, passant de la banda típica de plàstic per una banda que redueix la utilització del plàstic fins a un 41%, el que representa un estalvi de 600 kg de plàstic a l’any.

- En 4 referències de carn d’autoservei s’ha implantat la substitució de l’envàs de plàstic per una safata de cartró, que redueix fins a un 70% la utilització de plàstic.

A part de les mesures ja aplicades, el Grup es troba en plena fase d’estudi d’altres mesures de substitució que permetrien retirar del mercat 20 tones de plàstic més l’any, que se sumarien a les 38 ja retirades durant el 2018, arribant fins un total de 58 tones l’any. Una de les novetats amb les que es començarà a fer proves és el paper d’herba (graspapier) que s’utilitzarà en l’embalatge del tomàquet madur ecològic i en el tomàquet de ramell ecològic. Les safates de paper d’herba que s’utilitzaran compten amb un 40% d’herba barrejada amb fibres de fusta. La gran novetat de les safates graspapier és el baix impacte mediambiental que hi ha en la seva fabricació, aconseguint reduir significativament el consum d’aigua i d’energia.

Sobre la Responsabilitat Social Corporativa del Grup Bon Preu

Mantenir el màxim equilibri entre el desenvolupament de la seva activitat, la preservació del medi ambient i la contribució al benestar de la societat és un dels objectius principals de la gestió dels establiments i es reflecteix en les mesures que el Grup ha anat implantant per assolir la màxima eficiència en tots els processos. Aquestes accions es tradueixen en la gestió i reciclatge dels residus generats, la generació d’energia renovable i un major estalvi d’energia.

Bon Preu recicla els residus com ara el plàstic, el cartró, el poliestirè (porexpan) i la fusta que es recullen als establiments provinents dels diferents sistemes d’embalatge amb els quals es reben els productes. En el cas del reciclatge del plàstic i el cartró es realitza a través de logística inversa. És a dir, tots els residus d’aquests materials són retornats a la planta de reciclatge de tractats.

Tots els establiments Bonpreu i Esclat disposen d’una màquina compactadora de plàstic i cartró. Durant 2018 el Grup ha reciclat 7.874 tones de cartró, 700 tones de plàstic i 27 tones de poliestirè. Totes aquestes mesures suposen un esforç de classificació i inversió en mitjans de compactació en origen per reduir el volum amb la finalitat de minimitzar l’energia necessària pel transport posterior.

Bon Preu incorpora diverses millores tecnològiques de sostenibilitat i ecoeficiència en la construcció de nous supermercats que permeten estalviar un 35% del consum d’energia habitual d’un local comercial de les mateixes característiques i reduir un 40% les emissions de CO2 a l’atmosfera.

Totes les noves instal•lacions del Grup estan pensades per reduir al màxim el consum energètic amb un sistema de gestió que les regula de manera eficient. Bon Preu va ser dels primers a Catalunya en obtenir la certificació energètica “A” dels seus edificis, que concedeix la Generalitat.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web, així com per mostrar-te publicitat personalitzada a partir del teu perfil i hàbits de navegació. Pots acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar" o configurar o rebutjar el seu ús prement els botons "Configurar" o "Rebutjar. Més informació.