- Bon Preu afavoreix 1.700 famílies amb necessitats amb l’entrega de
les 20 tones d’aliments.
- La donació ha consistit en productes d’alimentació bàsica com
cigrons, llenties, mongetes, macarrons i espaguetis.
- En el marc d’aquesta col·laboració, 3.000 famílies amb necessitats
rebran targetes moneder amb 100€ de saldo, el cost d’expedició de
les quals ha estat assumit per Bon Preu.
- Bon Preu ja col·labora habitualment amb la Creu Roja amb una
donació de 250 tones anuals de producte fresc.
Bon Preu reforça el seu compromís amb
iniciatives socials per donar suport a diferents entitats arran de la
COVID-19. Amb aquest objectiu, Bon Preu i la Creu Roja han signat un
marc de col·laboració on l’entitat ha comprat 3.000 targetes moneder
amb 100€ de saldo per a famílies necessitades arran de la situació de
vulnerabilitat provocada per la crisi sanitària. En aquest acord,
Bon Preu ha assumit 11.000€ del cost de les targetes moneder
i a més a més, ha donat 30 palets, equivalents a 20 tones, en
producte de primera necessitat a l’entitat.
Els aliments seleccionats per la Creu
Roja, han estat cigrons, llenties, mongetes, macarrons i espaguetis, i
s’han entregat directament al seu magatzem de la Pobla de Claramunt.
Aquests productes ajuden a complementar la cistella d’alimentació
mensual bàsica de 1.700 famílies que es troben una situació de risc
d’exclusió social derivada de la COVID-19.
Segons paraules d’en Josep Castany, Cap
de Relacions Externes del Grup Bon Preu: “Som molt conscients de les
necessitats que aquesta crisi ha provocat. En aquest sentit, i com
sempre, Bon Preu està al costat dels ciutadans d’aquest país i dels
que més ho necessiten. Col·laborar amb una entitat com la Creu Roja,
amb 20 tones de producte i l’expedició de 3000 targetes moneder per a
famílies amb necessitats ens sembla una manera molt nostra d’aportar
aquest granet de sorra”.
Per la seva part, Josep Quitet,
president de la Creu Roja a Catalunya, destaca que aquesta donació:
“Significa un reforç i un suport imprescindible del teixit empresarial
en un moment d’emergència social sense precedents causada per la
COVID-19. Aquesta ajuda ens ajudarà a facilitar que les famílies
tinguin garantits uns béns alimentaris bàsics”.
A banda d’aquest acord, cal tenir en compte que Bon Preu ja
col·labora habitualment amb la Creu Roja amb una donació de 250
tones anuals de producte fresc.
Bon Preu també destaca altres
iniciatives sorgides durant aquest episodi, com la campanya
d’arrodoniment solidari que està duent a terme amb IrsiCaixa i que amb
8 setmanes, els seus clients han aportat més de 110.000€ destinats a
la captació de fons per a la recerca contra el SARS-CoV-2.
[Dades generals de la resposta en
l’emergència social]
Una resposta integral
i coordinada a Catalunya
La Creu Roja, en aquest moment
excepcional, està reforçant dins el Pla Creu Roja
RESPON les aliances públic-privades en aquests moments i amb
previsió d’un notable increment notable de la demanda
respecte a la situació prèvia a l’actual per a les properes
setmanes en la distribució d’aliments. De fet, en aquesta crisi
provocada per la pandèmia, s’han aconseguit més de 155
col·laboracions empresarials, ja siguin de donació de
producte, aportacions econòmiques o d’altres tipologies.
Des de l’inici de la crisi, a mitjans de
març, un equip de 6.382 persones voluntàries i
tècniques de la Creu Roja ha distribuït 504.000 kg. d’aliments
i realitzat 49.000 entregues de productes de
primera necessitat i medicines a més de 91.000 persones
en risc d’exclusió social en més de 150
municipis catalans.
