BLOG

En el blog de Bonpreu y Esclat, puedes encontrar recetas, consejos nutricionales, información de actualidad sobre alimentación, hablamos sobre gastronomía de nuestro territorio y muchos otros temas.

10 ingredients ‘detox’ per començar l’any amb energia

14/enero/2021

Tots teníem ganes que arribés el 2021 i, ara que el tenim aquí, és el millor moment d’alliberar-nos dels excessos dels àpats nadalencs i agafar forces amb ingredients saludables que t’ompliran de vitalitat!

Un dels propòsits d’any nou més formulats és el de seguir una alimentació més saludable després d’uns quants àpats que segurament no passarien el filtre dels nutricionistes. Si la dita “any nou, vida nova” és el mantra que t’has proposat seguir aquest 2021, és el moment de posar-t’hi i d’omplir-te d’energia i vitalitat amb ingredients naturals, saludables i que t’ajudaran a depurar l’organisme dels excessos del Nadal. Apunta!
 

  • Bròquil: A l’hivern, una de les verdures que no ha de faltar als vostres plats és el bròquil, perquè és ric en fibra, té poques calories i aporta vitamines, minerals i antioxidants imprescindibles per a l’organisme. El pots bullir o coure al vapor, que és la manera més habitual de preparar-lo, però també pots tastar-lo a la brasa o picar-lo ben fi i fer-ne un cuscús. En un tres i no res tombaràs el mite de que el bròquil no pots ser divertit!
     
  • Gingebre: Si encara no has descobert les virtuts d’aquesta arrel tan popular en la gastronomia asiàtica, ara és un bon moment per fer-ho: ajuda a regular la temperatura del cos (i ara que fa fred, és perfecte), dóna energia, millora el trànsit intestinal, té efectes digestius i reforça el sistema immunològic.
     
  • Aranja: Aquest cítric té moltes virtuts (antioxidant, ric en vitamina C, astringent...), però com que és amargant, s’ha de ser una mica creatiu per gaudir-ne com cal. Per sort, tens moltes opcions, ja que l’aranja és molt més que una fruita per postres i hi ha moltes maneres d’aprofitar-ne les propietats: en pots fer suc i barrejar-lo amb altres cítrics, com la taronja, o tallar-la a trossos i afegir-la a una amanida. Deixa volar la imaginació!
     
  • Pinya: Afavoreix la digestió, té efectes diürètics (i per tant, depura l’organisme) i és antiinflamatòria. La pinya té totes aquestes virtuts i moltes més, de manera que no ha de faltar a la cuina. La pots fer a la graella, menjar-te-la crua o afegir-la en una amanida. Sense entrar en debats encesos, fins i tot hi ha qui la posa a la pizza, o sigui que imagina’t si n’és de versàtil!
     
  • Te verd: Hi ha moltes infusions que t’ajudaran a depurar-te i a agafar energia al mateix temps que cuides la teva salut, i el te verd n’és un exemple fantàstic. Ajuda a cremar greix, és bo per al cor i la hipertensió, millora la digestió i prevé l’envelliment de les cèl·lules... I aporta energia! 
  • Poma: Si els anglesos asseguren que “one apple a day keeps de doctor away” (‘una poma al dia manté al metge lluny’) deu ser per alguna cosa. La poma és una de les fruites més consumides. Estimula la gana, regula l’activitat intestinal, ajuda a controlar el colesterol i depura l’organisme ajudant-nos a expulsar els metalls pesants.
     
  • Nous: Totes les fruites seques són bones per a la salut i totes ens donen energia. Però si una fruita seca destaca per sobre de les altres és la nou, rica en àcids grassos omega-3, que mantenen el colesterol a ratlla i enforteixen el cor. Per tant, ja sigui un grapat de nous crues, posant-les en una amanida o barrejant-les amb l’esmorzar, no t’oblidis de menjar-ne!
     
  • All: A més de tots els beneficis que té menjar-ne (antibiòtic, anticoagulant, antioxidant...), és un ingredient que aporta energia i que serveix com a substitut de condiments menys saludables, com els olis refinats i la sal. Sempre és bona idea afegir-ne una mica, picat, a les amanides i els plats de carn i de peix que cuinis!
     
  • Salmó: Passem del regne vegetal a l’animal i ho fem amb el rei dels peixos, el salmó. És un peix blau, és a dir, que té força àcids grassos omega-3 i que, per tant, és saludable per al cor i la circulació i el pots coure al vapor o a la planxa per gaudir del seu gust. 
     
  • Gall dindi: La carn d’au, i en aquest cas la de gall dindi, aporta la proteïnes que el cos necessita per funcionar a ple rendiment i, a diferència d’altres tipus de carn, té poc greix. Cou-la a la planxa o al forn amb una mescla d’herbes aromàtiques i veuràs totes les possibilitats que té de convertir-se en un ingredient imprescindible de la teva dieta!
     

Aquests deu productes són només alguns exemples d’ingredients que ens aporten tota l’energia que necessitem per afrontar el dia a dia al mateix temps que seguim una dieta saludable. Només es tracta de posar imaginació a l’hora de preparar-los, ja que tots són molt versàtils i et poden oferir resultats sorprenents. 

 

Más entradas de blog

Pollastre korma

Ingredients per a 4 persones: 1 kg de pit de pollastre tallat a trossos petits 150 g de ...

Crema de xirivia amb poma i xips de moniato

Ingredients per a 4 persones: 750 g de xirivies, a trossos i sense pelar 1 poma tallada ...

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y de medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón "Configurar". Más información.