BLOG

En el blog de Bonpreu y Esclat, puedes encontrar recetas, consejos nutricionales, información de actualidad sobre alimentación, hablamos sobre gastronomía de nuestro territorio y muchos otros temas.

Menjar sa per estar bé

19/enero/2020

L’oferta de productes alimentaris s’ha multiplicat en els darrers anys de manera extraordinària. Escollir entre tantes opcions saludables no sempre és fàcil

“Que el teu aliment sigui la teva medicina”, ja ho deien els grecs fa milers d’anys quan parlaven de com havia de ser una vida saludable. I el pas del temps i els estudis han confirmat aquesta afirmació: una dieta equilibrada és, sens dubte, sinònim de salut.

Per sort, l’oferta de productes alimentaris s’ha multiplicat en els darrers anys de manera extraordinària, i la informació sobre dietes i hàbits de vida saludable també. Però, de vegades, escollir entre tanta oferta no és fàcil.

Avui dia, aliments dels quals fins fa deu anys no havíem sentit a parlar o que es consideraven exòtics conviuen amb productes locals i receptes de tota la vida. Aquesta gran varietat ha enriquit la nostra dieta de forma considerable, però també ha fet que cada vegada tinguem més dubtes a l’hora de preparar els menús.

A les botigues Bonpreu i Esclat i al nostre supermercat online hi trobaràs tots els productes que necessites per seguir una alimentació saludable. A més, perquè estiguis ben informat, t’oferim algunes pautes i consells molt fàcils de posar en pràctica que t’ajudaran a resoldre dubtes i a menjar bé i de forma saludable.

 

Planificar: la millor opció per a una alimentació saludable

Segur que moltes vegades et fas aquesta pregunta: “I avui què cuino?” El ritme de vida actual, marcat per les presses, no ens ho posa fàcil. La manca de temps i, sobretot, la manca de planificació sovint ens fan menjar qualsevol cosa sense tenir en compte si el que posem al plat realment és equilibrat i saludable.

Evidentment, si només ho fem un dia i de tant en tant, no passa res. Però si aquest costum de menjar de manera poc saludable es converteix en un hàbit, la nostra dieta acabarà sent desequilibrada. I això, a la llarga, pot provocar que apareguin certs problemes de salut.

Menjar bé i de manera equilibrada és més fàcil del que pot semblar: només cal invertir uns minuts a planificar els àpats de la setmana. Si penses que fer una certa previsió del que menjaràs al llarg dels propers dies i dedicar una estona a la cuina és una pèrdua de temps, vas molt equivocat. La teva salut ho agrairà i, a més, pensa que cuinar pot ser una bona manera de relaxar-se i, sens dubte, de cuidar-se.

 

No et descuidis la llista de la compra 

De tota manera, abans de posar-te a cuinar hauràs d’omplir el cistell i triar quins aliments necessitaràs en funció dels menús que hagis dissenyat. Fer una bona compra el cap de setmana és una idea excel·lent si tens poc temps. Però també és recomanable repartir la compra al llarg de la setmana per tal de garantir que sempre tindràs a mà fruites i verdures fresques per fer les receptes o per picar entre hores.

Recorda que la carn i el peix fresc es conserven en bones condicions durant un temps breu. Per això, si no els consumiràs el mateix dia o l’endemà, el millor és que els congelis. Una altra opció és cuinar-los i congelar el plat ja fet. Per exemple, pots preparar mandonguilles o pollastre guisat i posar-los al congelador en racions individuals. D’aquesta manera, el dia que et vingui de gust menjar-ne només ho hauràs de descongelar i podràs gaudir d’un plat saludable sense haver de perdre ni un minut a la cuina.

 

Quins aliments hem de menjar i en quina quantitat?

En general, per seguir una alimentació saludable, els experts recomanen repartir la ingesta de menjar al llarg del dia en cinc àpats: esmorzar, mig matí, dinar, berenar i sopar. Així ens assegurem que el cos rep l’energia que necessita per estar bé d’una manera dosificada i evitem les pujades brusques de glucosa (que normalment ens porten a menjar més del que necessitem).

Sembla clar que la majoria de la població hauria de menjar més vegetals, llegums, cereals i peix, reduir el consum d’aliments amb un excés de greixos saturats i emprar mètodes de cocció saludables. També és cert que no ens hem de passar de mida, ja que fins i tot aliments molt sans com la fruita, quan n’abusem, ens poden proporcionar massa sucre.

Recorda que es recomana menjar cinc peces de fruites i hortalisses al dia. Les estadístiques diuen que, de mitjana, prenem dues peces de fruita diàries, però els nutricionistes aconsellen sumar-n’hi una tercera. Ho veus complicat? Doncs no ho és en absolut. L’opció més pràctica i saludable és menjar una peça de fruita a mig matí o per berenar. Si per postres prefereixes un iogurt, pots afegir-hi sense problema fruita tallada (la barreja amb fruites del bosc és deliciosa!). També et pots preparar un batut molt saludable amb llet de vaca o beguda vegetal i fruita, o incorporar una mica de fruita com a ingredient a les amanides. Has provat mai de posar-hi pinya, poma, préssec o maduixes? La combinació és una delícia i molt refrescant. Segur que t’encantarà!

Finalment, tingues en compte que els experts aconsellen incloure al menú 100 grams més de verdures. Aporten aigua, que ens hidrata i ens ajuda a depurar l’organisme, i una bona dosi de fibra, fonamental per a la salut de l’intestí. A més, com que són més saciants que altres aliments, també representen una opció excel·lent per incorporar en un dieta saludable per controlar el pes.

 

Que vagi de gust!

Avui dia moltes persones són conscients de la importància de seguir una alimentació saludable. A més, les tendències dietètiques també s’han multiplicat: n’hi ha que són vegans i no mengen cap aliment d’origen animal, n’hi ha que són fans de la dieta mediterrània, i n’hi ha que segueixen la dieta flexiteriana, en què el verd és el protagonista, però es permet menjar carn i peix amb mesura.

Sigui quina sigui la teva tria a l’hora d’alimentar-te, al teu establiment Bonpreu i Esclat i al supermercat Esclat Online t’ho posem ben fàcil per menjar bé i de manera saludable. Això té més a veure amb la qualitat dels aliments —que estiguin en el bon punt de maduració o que siguin ben frescos— i amb la manera de cuinar-los que no pas amb la quantitat. Que vagi de gust!

Más entradas de blog

Recepta de calçots al forn amb salsa

Recepta de calçots al forn amb salsa, ingredients per a 4 persones: 2 nyores 2 o 3...

Xai, carn de festa

Amb una carn tendra i un gust inconfusible, el xai triomfa a moltes llars del país. És apta...

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y de medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón "Configurar". Más información.