PREMSA_TITOL_PAGINA

PRENSA

Sigue la actualidad de los supermercados Bonpreu y Esclat a través de la sección de prensa

null

Blogs (Prensa)

Bonpreu i Esclat trenca tòpics entorn a la proteïna animal i la proteïna vegetal en el marc d’unes jornades sobre alimentació

30/septiembre/2022
  • Dilluns es va dur a terme la primera jornada del cicle de xerrades Les Claus de l’Alimentació, organitzat per Bonpreu i Esclat, que posa sobre la taula les tendències que marquen el present i el futur de l’alimentació

  • A la jornada “Proteïna animal i proteïna vegetal; qüestió d’equilibri” es va donar informació de qualitat i contrastada de la mà d’alguns dels actors clau del negoci de l’alimentació a Catalunya

  • L’acte va ser presentat per la periodista Xantal Llavina i va comptar amb la participació de Joan Sabartés, director d’Operacions del Grup Bon Preu, Marc Coloma, activista i cofundador d’Heura Foods, Jordi Barri, CEO i cofundador de Flax & Kale, i Jaume Planella, director corporatiu d’R+D+i de Noel Alimentària

La Fàbrica Moritz de Barcelona va acollir dilluns 26 de setembre “Proteïna animal i proteïna vegetal: qüestió d’equilibri”, la primera sessió de Les Claus de l’Alimentació, un cicle de xerrades organitzat per Bonpreu i Esclat que posa sobre la taula les tendències que marquen el present i el futur de l’alimentació.

El paper de la indústria càrnia en el mercat actual i el seu impacte, l’evolució dels productes elaborats amb proteïna vegetal i el perfil dels consumidors van ser algunes de les qüestions que es van debatre i de les quals es va poder donar informació de qualitat i contrastada de la mà d’alguns dels actors claus del negoci de l’alimentació a Catalunya.

La jornada, presentada per la periodista Xantal Llavina, va comptar amb la presència de Joan Sabartés, director d’Operacions del Grup Bon Preu, Marc Coloma, activista i cofundador d’Heura Foods, Jordi Barri, CEO i cofundador de Flax & Kale, i Jaume Planella, director corporatiu d’R+D+i de Noel Alimentària.

Joan Sabartés va destacar la importància “d’anticipar-nos a les demandes i tendències del mercat per tal que els consumidors puguin escollir segons les seves preferències, ja que totes les opcions són vàlides”. És per això que des de Bonpreu i Esclat han augmentat l’oferta de productes elaborats amb proteïna vegetal, així com també han apostat per oferir una gran varietat de referències de carn de km0 i de proveïdors que aposten pel benestar animal. “Tant els consumidors com les empreses estem cada vegada més conscienciats amb la sostenibilitat, tant pel que fa al respecte pel medi ambient com pel que fa a l’explotació ramadera”.

Quant al comportament del mercat, Sabartés va destacar que ”la majoria de clients de Bonpreu i Esclat consumeixen indistintament ambdós tipus de producte” i, de fet, va afirmar que des de Bon Preu consideren que la clau és aquesta: l’equilibri.  

De fet, Jaume Planella va remarcar “el paper cabdal de la innovació per tal de poder oferir als mercats una diversitat de productes de base proteica de naturaleses i orígens diferents, amb el denominador comú de fer-ho sota els més alts estàndards de qualitat i seguretat alimentaria, i amb una sòlida capacitat productiva i de subministrament. D’aquesta manera, els consumidors podran escollir entre multitud de propostes amb les quals poder decidir com configurar una dieta que els permeti dur un estil de vida basat en una alimentació saludable, equilibrada i sostenible, en un marc de convivència proteica”.

Jordi Barri va destacar la importància d’assolir la triple paritat per democratitzar l’alimentació saludable: “de sabor, ja que per a nosaltres la proteïna vegetal ha de ser saborosa i imitar el gust de la carn per facilitar la transició de tot tipus de consumidors; de textura, i per aquest motiu fem servir els midons en les nostres fórmules, tot i que el nostre focus en I+D es centra en eliminar-los i, per últim, de preu”. Tot i així, Barri va remarcar que aquesta última només s’aconseguirà “amb la unitat de tots els productors de proteïna vegetal i el suport de l’administració pública per una aposta de futur i de país que pot transformar la indústria del territori”.

Per la seva banda, Marc Coloma va posar èmfasi en què “l’objectiu d’Heura és crear una comunitat informada que entengui el poder de l’alimentació basada en el consum de productes d’origen vegetal. Assistint a aquest tipus d’actes organitzats per Bonpreu i Esclat, estem aconseguint ampliar la nostra veu des del cor del Mediterrani i explicar encara més la raó de la nostra existència: treure els animals de l’equació de la ingesta de proteïnes.”

Els assistents del públic, que estava conformat per clients i clientes de Bonpreu i Esclat, van tenir també l’oportunitat de traslladar els seus dubtes i preguntes als ponents.

La segona jornada se celebrarà el 24 d’octubre i girarà entorn a la llet de vaca i les begudes vegetals i la tercera i última es realitzarà el 28 de novembre i es centrarà en els diferents mètodes de cultiu. A totes dues, hi haurà diferents representants destacats del sector.

Podeu veure el vídeo de la jornada en el següent enllaç: https://vimeo.com/755506843

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurar o rechazar su uso pulsando los botones "Configurar" o "Rechazar". Más información.