PRENSA

Sigue la actualidad de los supermercados Bonpreu y Esclat a través de la sección de prensa

Blogs (Prensa)

El Grup Bon Preu factura 1.199 M€ durant l’exercici 2017 i creix un 11,4% respecte l’any anterior

15/marzo/2018
  • El Grup Bon Preu arriba als 1.199 M€ de facturació durant l’exercici 2017 amb un creixement de l’11,4% i crea més de 600 llocs de treball
  • Ampliar la presència al territori amb l’obertura de nous establiments i la transformació digital del Grup són els principals objectius per al 2018

El Grup Bon Preu, propietari de les ensenyes Bonpreu, Esclat i EsclatOil, ha facturat 1.199 M€ (vendes netes sense IVA) durant l’exercici 2017 (tancat el 28 de febrer), el que representa un creixement de l’11,4% respecte a l’any anterior. A plantes constants el Grup ha crescut un 4,8%.

Aquests resultats confirmen la tendència ascendent del Grup, que es troba en plena fase d’expansió. Durant el 2017 es va realitzar una inversió de 147 M€, principalment destinada a la construcció de nous establiments i a l’ampliació de l’estructura logística. Al març de 2017 es va inaugurar el nou magatzem de productes refrigerats a Balenyà, amb una superfície de 23.000 m². Aquest gran magatzem frigorífic ha permès optimitzar tots els processos de preparació i expedició dels productes refrigerats, i està dimensionat per poder absorbir el creixement previst pels propers anys.

Durant l’exercici s’ha mantingut el ritme d’obertures amb: 5 hipermercats Esclat als municipis de Castellbisbal, Reus, Tàrrega, Tortosa i Lliçà d’Amunt; 2 supermercats Bonpreu a Barcelona i a Gironella i 3 benzineres EsclatOil a Manresa, Olot i a Cervera.

El creixement de l’activitat del Grup Bon Preu i l’obertura dels nous establiments s’ha traduït en un increment superior als 600 treballadors, creixement similar al de 2016, el que situa a la companyia amb 6.400 treballadors en una de les primeres empreses generadores d’ocupació estable a Catalunya.

Enguany, el Grup Bon Preu ha donat un impuls al seu servei de compra online, ampliant fins a 10 els punts de recollida de les compres: Girona, Malla, Manresa, Mataró, Olot, Reus, Sant Joan Despí, Terrassa, Vic i Vilafranca del Penedès. També s’han augmentat els assortiments de productes, passant de 5.000 a 11.000 referències.

Aquest creixement confirma la consolidació del model comercial del Grup que es basa en una excel·lent atenció al client, en una gran varietat i qualitat de productes, en la proximitat amb el territori que promou els productes de Km 0, tot això amb els millors preus del mercat i en un entorn de compra agradable.

Previsions per al 2018

Durant l’any 2018 se seguirà ampliant la presència al territori amb l’obertura prevista de nous establiments a Vilanova del Vallès, Barcelona, Ulldecona, Tossa de Mar, Viladecavalls, Girona, Sant Cugat del Vallès, Lloret de Mar, Castelló d’Empúries, Manlleu, El Masnou i Sant Antoni de Vilamajor, entre altres.

La previsió de facturació per aquest exercici serà aproximadament de 1.340 M€.

Un dels principals objectius del Grup és continuar treballant la transformació digital per ser els referents de la venda d’alimentació online. Igualment aquest 2018, es continuarà millorant la botiga online bonpreuesclat.com i s’augmentarà el nivell del servei online.

Sobre la Responsabilitat Social Corporativa del Grup Bon Preu

Són moltes les accions de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) que el Grup porta a terme amb l’objectiu de col·laborar en diferents àmbits i sectors, així com també existeix un clar compromís per contribuir al desenvolupament sostenible.

Algunes de les accions més destacades són:

• Col·laboracions amb diverses entitats solidàries: donació d’aliments i altres productes, donatius dels clients a través del pla de fidelització, campanyes de recollida d'aliments.
  • Construcció d’instal·lacions sostenibles i ecoeficients on s’aposta per l’eficiència i l’estalvi energètic, així com per la protecció i conservació del medi ambient.