Bon Preu dona un pas més en sostenibilitat i aposta per la Producció Integrada

05/de setembre/2019
  • Tota la fruita i verdura de proximitat de Bonpreu i Esclat està produïda seguint els criteris de Producció Integrada (PI), d’acord al seu compromís amb l’agricultura sostenible de Catalunya.
  • La certificació en PI garanteix que el sistema agrícola de producció d’aliments s’ha realitzat mitjançant mètodes respectuosos amb la salut humana i el medi ambient amb la finalitat d’obtenir productes de més qualitat.

Bon Preu, el referent de productes de Km 0 a Catalunya, dona un pas més en sostenibilitat i aposta per la Producció Integrada (PI) en tots els productes de fruita i verdura de proximitat que ofereix als clients. La certificació en PI garanteix que el sistema agrícola de producció d’aliments s’ha realitzat mitjançant mètodes respectuosos amb la salut humana i el medi ambient i assegura la traçabilitat des del camp al punt de venda, amb l’objectiu d’obtenir productes de proximitat de més qualitat.

Amb el suport a la producció integrada, els supermercats Bonpreu i Esclat garanteixen que tots els productes de fruita i verdura de Catalunya que ofereixen als seus establiments compleixen amb els criteris de sostenibilitat establerts pel Consell Català de Producció Integrada (CCPI). La FAO considera la producció integrada com el millor sistema per a protegir els cultius i com la base per a un creixement sostenible dels conreus, prioritzant els mètodes de lluita biològica i minimitzant el consum d’aigua.

El responsable de compres de frescos de Bon Preu destaca: “hem treballat amb tots els nostres proveïdors de fruita i verdura de Km 0 per garantir que els productes frescos d’aquestes seccions han estat obtinguts aplicant criteris sostenibles, amb la finalitat d’oferir un producte d’alta qualitat i amb un valor afegit pel consumidor, en línia al nostre compromís per fomentar l’alimentació saludable”.

Des dels seus orígens el Grup Bon Preu sempre ha estat compromès amb el territori, la sostenibilitat i la millora de l’entorn. L’aposta per la producció integrada suposa un pas més en la política de proximitat del Grup i se suma a les accions en sostenibilitat que du a terme:

• Foment del consum d’aliments de temporada de Km 0: Bonpreu i Esclat informa als clients del calendari de fruites i verdures de temporada i en promociona el consum a l’estació indicada. Apostar pels aliments de temporada i de proximitat permet disminuir la petjada de carboni i a la vegada recolzar als agricultors locals.
  • Aposta pels proveïdors locals: Bon Preu ofereix 1.340 productes de proveïdors locals; fruites i verdures de les zones productores catalanes, xarcuteria i formatgeria de cada comarca, totes les varietats de carn del país i peix de totes les llotges de Catalunya.
  • Acord amb l’Associació Empresarial de Fruita de Catalunya: El passat mes de maig Bon Preu va anunciar un acord amb Afrucat per tal de promocionar i donar sortida a la fruita produïda a Catalunya i unir forces en el suport de la pagesia local.