PREMSA_TITOL_PAGINA

PREMSA

Segueix l'actualitat dels supermercats Bonpreu i Esclat a través de la secció de premsa

null

Blocs (Premsa)

Bon Preu factura 1.625 milions d’euros durant l’exercici 2020 amb un creixement del 20% en alimentació

05/de març/2021
  • El creixement total del Grup Bon Preu ha estat d’un 9% respecte l’any anterior.
  • Amb una inversió de 140 milions d’euros, el Grup s’ha centrat en l’obertura de 7 establiments, més de 30 reformes i la posada en marxa de la comercialitzadora elèctrica BonpreuEsclat Energia.
  • S’han invertit 21 milions d’euros en equips de protecció per vetllar per la salut i seguretat tant de clients com treballadors en el context de la COVID-19.

El Grup Bon Preu, propietari de les ensenyes Bonpreu, Esclat, EsclatOil, BonpreuEsclat Online i BonpreuEsclat Energia ha facturat 1.625 milions d’euros  (vendes netes sense IVA) durant l’exercici 2020, tancat el 28 de febrer.

Aquesta dada representa un creixement del 9% respecte a l’any anterior i un 20% en el negoci de l’alimentació.

Aquests resultats es troben emmarcats en un any extraordinari, on el model comercial ha afavorit les necessitats dels clients en un context marcat per la pandèmia: seguretat en el subministrament de tots els productes i un ampli assortit, constant aposta per producte fresc de qualitat, sensibilitat per la proximitat i proveïdors locals, uns preus molt competitius i comoditat de compra.

Amb una inversió de 140 milions d’euros, el Grup s’ha centrat en l’obertura de 7 establiments tals com un Esclat a Rubí i a Castell- Platja d’Aro i nous supermercats Bonpreu a Terrassa, Alcanar, Banyoles i Alpicat i més de 30  reformes. L’increment de la plantilla enguany ha estat de 975 noves incorporacions ampliant l’equip fins a 8.900 professionals, dels quals el 96% tenen contracte indefinit.

Durant aquest exercici també s’han tingut unes despeses extraordinàries valorades en  21 milions d’euros invertits en equips de protecció, per vetllar per la salut i seguretat tant de clients com treballadors. En aquest aspecte, cal remarcar la Certificació de Protocol Segur que va concedir TÜV Rheinland aquest estiu a establiments, magatzems i oficines per la correcta implantació de les mesures, i que s’ha renovat aquest passat gener a través d’auditories i informes als mateixos centres de treball.

La compra online s’ha incrementat considerablement, assolint un creixement de 118%,  tant pel que fa a entrega de domicili com dels 17 punts de recollida a diferents poblacions.

Cal recordar, que el passat mes d’octubre Bon Preu va posar en marxa una nova activitat del Grup amb la comercialització d’electricitat amb BonpreuEsclat Energia. Aquest 2021, se seguirà potenciant el servei amb la comercialització de gas i la instal·lació de plaques fotovoltaiques.

Malgrat la incertesa per aquest 2021,  s’estima una inversió de 150 milions d’euros en l’obertura de nous establiments com un Esclat a Badalona aquest mes de març i Sant Pere de Ribes i nous supermercats  Bonpreu a Mataró i Cassà de la Selva, així com reformes, que aniran en funció de l’evolució de la situació actual. Pel que fa a BonpreuEsclat online s’ampliarà  el servei a noves poblacions tant pel que fa a punts de recollida, com a l’entrega a domicili, el que suposarà inversions en infraestructura logística per facilitar aquest creixement.

 

 

 

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web, així com per mostrar-te publicitat personalitzada a partir del teu perfil i hàbits de navegació. Pots acceptar totes les galetes prement el botó "Acceptar" o configurar o rebutjar el seu ús prement els botons "Configurar" o "Rebutjar. Més informació.