- El creixement total del Grup Bon Preu ha estat d’un 9% respecte
l’any anterior.
- Amb una inversió de 140 milions d’euros, el Grup s’ha centrat en
l’obertura de 7 establiments, més de 30 reformes i la posada en
marxa de la comercialitzadora elèctrica BonpreuEsclat Energia.
- S’han invertit 21 milions d’euros en equips de protecció per
vetllar per la salut i seguretat tant de clients com treballadors en
el context de la COVID-19.
El Grup Bon Preu,
propietari de les ensenyes Bonpreu, Esclat, EsclatOil, BonpreuEsclat
Online i BonpreuEsclat Energia ha facturat 1.625 milions
d’euros (vendes netes sense IVA) durant l’exercici 2020,
tancat el 28 de febrer.
Aquesta dada representa un
creixement del 9% respecte a l’any anterior i un
20% en el negoci de l’alimentació.
Aquests resultats es troben emmarcats en
un any extraordinari, on el model comercial ha afavorit les
necessitats dels clients en un context marcat per la
pandèmia: seguretat en el subministrament de tots els
productes i un ampli assortit, constant aposta per producte fresc de
qualitat, sensibilitat per la proximitat i proveïdors locals, uns
preus molt competitius i comoditat de compra.
Amb una inversió de 140 milions d’euros, el Grup s’ha centrat
en l’obertura de 7 establiments tals com un Esclat a Rubí i a
Castell- Platja d’Aro i nous supermercats Bonpreu a Terrassa,
Alcanar, Banyoles i Alpicat i més de 30 reformes. L’increment de la
plantilla enguany ha estat de 975 noves incorporacions ampliant
l’equip fins a 8.900 professionals, dels quals el 96% tenen
contracte indefinit.
Durant aquest exercici també s’han tingut unes despeses
extraordinàries valorades en 21 milions d’euros invertits en equips
de protecció, per vetllar per la salut i seguretat tant de clients
com treballadors. En aquest aspecte, cal remarcar la
Certificació de Protocol Segur que va concedir TÜV Rheinland aquest
estiu a establiments, magatzems i oficines per la correcta implantació
de les mesures, i que s’ha renovat aquest passat gener a través
d’auditories i informes als mateixos centres de treball.
La compra online s’ha incrementat considerablement, assolint
un creixement de 118%, tant pel que fa a entrega de domicili com
dels 17 punts de recollida a diferents poblacions.
Cal recordar, que el passat mes
d’octubre Bon Preu va posar en marxa una nova activitat del Grup amb
la comercialització d’electricitat amb BonpreuEsclat Energia. Aquest
2021, se seguirà potenciant el servei amb la comercialització de gas i
la instal·lació de plaques fotovoltaiques.
Malgrat la incertesa per aquest 2021, s’estima una inversió
de 150 milions d’euros en l’obertura de nous establiments com un
Esclat a Badalona aquest mes de març i Sant Pere de Ribes i nous
supermercats Bonpreu a Mataró i Cassà de la Selva, així com
reformes, que aniran en funció de l’evolució de la situació actual.
Pel que fa a BonpreuEsclat online s’ampliarà el servei a noves
poblacions tant pel que fa a punts de recollida, com a l’entrega a
domicili, el que suposarà inversions en infraestructura logística
per facilitar aquest creixement.