Bon Preu invertirà 204 M€ a la Ciutat Logística de Montblanc i contractarà 900 persones

25/de novembre/2022

Montblanc, 24 de novembre de 2022. Avui s’ha presentat a Montblanc, en un acte obert a empresaris i als ciutadans de Montblanc i de la Conca de Barberà, el projecte de la futura Ciutat Logística de Bon Preu. Suposarà una inversió de 204 M€, més de 900 llocs de treball i una important riquesa al territori derivada de l’ocupació directa i indirecta a la zona.

Aquest emplaçament logístic del Grup Bon Preu se sumarà a l’actual Ciutat Logística del Grup, situada als Hostalets de Balenyà, i permetrà l’expansió comercial prevista per a les comarques de Tarragona, de les Terres de l’Ebre i de Ponent.

“És una inversió estratègica d’enorme rellevància per a Bon Preu perquè garanteix la capacitat present i futura de poder continuar creixent a mitjà i llarg termini, permet doblar la nostra capacitat i ser més eficients i propers per subministrar als establiments de Ponent i del sud del país”, ha afirmat el Sr. Joan Font i Fabregó, president i director general de Bon Preu.

Per la seva banda, el Sr. Josep Andreu i Domingo, alcalde de Montblanc, ha afirmat que “un dels aspectes que ens fa més feliços d’aquest projecte és el fet que els nostres joves tinguin oportunitats de treball a la seva comarca, que puguin treballar i viure a Montblanc, a la Conca de Barberà i comarques veïnes. Bon Preu ara a la Conca de Barberà ja és sinònim d’inversió, treball, estabilitat i futur per al nostre jovent.”

La Ciutat Logística es desenvoluparà per fases. La primera fase es començarà a construir una vegada es disposi dels permisos i tindrà una durada d’execució de dos anys. Aquesta primera fase inclourà la construcció d’un magatzem de producte sec (a temperatura ambient) de 26.500 m2 i un de producte fresc/refrigerat de 12.600 m2. La construcció d’aquesta fase generarà feina per unes 1.350 persones, aproximadament, a través d’empreses terceres. Una vegada acabada la construcció d’aquesta primera fase, es crearan 300 llocs de treball directes pel funcionament d’aquests magatzems.

En fases posteriors s’ampliarà tant el magatzem de secs, que sumarà una superfície total de 55.900 m2, com el magatzem de frescos, que tindrà un total de 38.800 m2. A més, també es construirà un magatzem de logística inversa de 8.900 m2, que està pensat per al retorn de materials reciclables procedents dels establiments.

En total, i una vegada finalitzades totes les fases del projecte, la Ciutat Logística de Montblanc sumarà una superfície total de 103.600 m2, la inversió haurà superat els 204M€ i funcionarà gràcies a les 900 persones que treballaran en aquest emplaçament.

Sobre el Grup Bon Preu

Grup Bon Preu és una empresa catalana referent en el sector de l’alimentació, compromesa amb els ciutadans i el territori. El seu propòsit és facilitar el dia a dia dels seus clients, oferint serveis bàsics i quotidians en l’alimentació, amb Bonpreu i Esclat i BonpreuEsclat supermercat online, carburants amb EsclatOil, i energia a través de la comercialitzadora elèctrica
BonpreuEsclat Energia.

La seva activitat s’orienta al mercat català, amb l’anhel d’oferir els millors productes frescos i de proximitat en alimentació, una millora constant amb la sostenibilitat i el medi ambient i tot amb els millors preus.

L’impacte directe i indirecte de la seva activitat genera una contribució econòmica a Catalunya de 2.342 M€, més de 22.900 llocs de treball i una facturació de 1.781,9 M€.