Bon Preu s’alia amb Afrucat per fomentar el consum de fruita catalana

16/de maig/2019
  • Amb la signatura de l’acord, el Grup Bon Preu i Afrucat uneixen forces en el suport a la pagesia local
  • El conveni té com a finalitat promocionar i donar sortida a la fruita produïda a casa nostra

El Grup Bon Preu i Afrucat, l’Associació Empresarial de Fruita de Catalunya, han signat aquest matí un acord de col·laboració per impulsar el sector de la fruita a Catalunya. El conveni té com a finalitat promocionar i donar sortida a la fruita produïda a casa nostra. Joan Sabartés, director d’operacions del Grup Bon Preu i Francesc Torres, president d’Afrucat, han estat els encarregats de materialitzar l’acord.

Segons ha afirmat Sabartés “amb aquest acord de col·laboració, Bon Preu reforça la seva aposta per la proximitat i la complicitat amb el territori, ja que el nostre model comercial es basa en oferir una gran varietat i qualitat de productes i en la proximitat amb el territori, promovent els productes de km 0”.

Afrucat defensa la viabilitat i el futur de les empreses fruiteres catalanes i de la població que en depèn i el seu objectiu és impulsar la fructicultura catalana i esdevenir un referent internacional dels mercats fruiters. Actualment, Afrucat aplega gairebé la totalitat d’Organitzacions de Productors de Catalunya i més del 90% de la producció de fruita dolça catalana. Mobilitza a 100 firmes catalanes amb 10.000 treballadors, 45.000 hectàrees i 1.000 milions de kg de fruita, entre els quals destaquen el préssec, la nectarina, la pera, la poma, la cirera, la pruna, l’albercoc i el paraguaià.

Francesc Torres ha declarat que la signatura d’aquest acord és un pas més perquè la fruita de proximitat arribi als consumidors, ja que “per Afrucat i les seves empreses són importants aquests tipus de convenis per poder oferir la nostra fruita als supermercats del país i és una bona manera perquè els consumidors puguin obtenir fruita de proximitat”.

Algunes de les accions que Bon Preu i Afrucat duran a terme seran de promoció i impuls del consum de fruita. Bon Preu, a més, col·laborarà amb Afrucat aportant dades sobre les noves tendències de consum de les famílies gràcies a la informació generada per l’Observatori Bonpreu i Esclat del consum alimentari a Catalunya. Una iniciativa per contribuir a la creació i difusió de coneixement sobre les tendències del consum i els nous hàbits alimentaris de la població amb l’objectiu de conèixer les tendències alimentàries i de consum a les llars.

Actualment als establiments Bonpreu i Esclat hi ha 1.340 productes que provenen de proveïdors locals, cosa que suposa una de les ofertes més completes de productes de proximitat i constata el compromís del Grup amb el suport a la pagesia local i la comercialització dels seus productes.