Els clients de Bonpreu i Esclat donen 30.947€ als afectats pel terratrèmol de Síria i Turquia

07/de març/2023
  • La recaptació s’ha portat terme a través de l’Arrodoniment Solidari als establiments del Grup Bon Preu durant el mes de febrer i s’han realitzat 885 donacions en total.
  • L’import va destinat a cobrir les necessitats de protecció, aigua i sanejament, refugi i suport alimentari i, a llarg termini, rehabilitació i reconstrucció a les persones afectades per mitjà d’Oxfam Intermón.
  • Aquest mes de març les donacions aniran destinades a Street Child, una organització que proporciona atenció i suport a infants i adolescents d’entre 3 i 17 anys a les regions ucraïneses de Kharkiv i Kherson a través de serveis de salut mental i suport psicosocial, així com també serveis de localització i reagrupació familiar.
  • Des de febrer de 2019, s’han realitzat més de 15 milions de donacions i s’han aconseguit més de 2,5 milions d’euros a través d’aquesta iniciativa solidària.

El mes de febrer els clients de Bonpreu i Esclat van realitzar 173.885 donacions que han fet possible aconseguir 30.947€ pels afectats pel terratrèmol de Turquia i Síria per mitjà d’Oxfam Intermón i a través de l’Arrodoniment Solidari, una eina desenvolupada per Worldcoo.

L’import aconseguit es destinarà a cobrir les necessitats de primera necessitat de 1.600 persones, que rebran (o estan rebent) refugi, aigua, menjar, kits d’higiene, mantes i suport psicosocial.

Oxfam Intermón és present des de fa dècades amb programes d’emergència a Síria i els països veïns, fet que ha permès actuar amb rapidesa i eficiència des de les primeres hores posteriors al sisme. A Síria, l’entitat està portant agua potable a 41.000 persones a barris afectats i centres d’acollida. Ha reparat desenes d’aixetes, latrines i lavabos a escoles i mesquites convertides en centres d’acollida, i ha distribuït 1.500 kits d’higiene entre les persones supervivents. En coordinació amb els sectors de l’educació i la salut, duen a terme tasques de reparació d’instal·lacions d’aigua i sanejament a escoles i centres mèdics.

A Turquia, l’organització ha proporcionat aigua, menjar, abric, mantes, kits sanitaris, bolquers de nadó, calefacció, generadors i bateries, així com suport psicològic. Ha instal·lat cuines  comunitàries a Hatay, dutxes i punts d’informació i s’està desenvolupant un pla de contingència per si hi ha brots de malalties.

L’aportació a aquesta causa ha estat possible gràcies a tots/es els clients/es que en efectuar el pagament de la seva compra a Bonpreu i Esclat amb targeta bancària, han arrodonit l’import final i han decidit, voluntàriament, fer aquesta donació.

Bon Preu i l’Arrodoniment Solidari
Els supermercats Bonpreu i Esclat ofereixen a tots els clients que paguin amb targeta bancària la possibilitat d’arrodonir l’import final de la seva compra i fer una microdonació a una causa social.

Des de la posada en marxa de l’Arrodoniment Solidari, el febrer de 2019, ja s’han fet més de 15 milions de donacions i s’han aconseguit més de 2,5 milions d’euros a través de les col·laboracions amb diferents entitats com Plataforma per la Llengua, Fundació A. Bosch, Creu Roja, Fundació Vimar, Fundació Aspros, Submon, Fundesplai, Ulls del món, Educo, Fundació del Convent Santa Clara i Institut Guttmann, entre d’altres.

Bon Preu treballa aquesta iniciativa solidària en col·laboració amb Worldcoo, que desenvolupa i implementa canals de recaptació solidària. A través de la pàgina web https://bonpreu.worldcoo.com/ca/ es pot fer seguiment de l’estat dels projectes.

Sobre Worldcoo
Worldcoo és una empresa social que ajuda a les ONG a trobar els recursos econòmics necessaris per impulsar els seus projectes socials i de cooperació arreu del món. A través de l’Arrodoniment Solidari, els comerços poden oferir als seus clients la possibilitat d’arrodonir l’import final de la seva compra i donar els cèntims a una causa social sempre que paguin amb targeta.

Des de la seva creació, ha finançat més de 700 projectes, gràcies a les més de cinquanta milions de donacions que s’han realitzat des de 36 països diferents. Worldcoo forma part del moviment B Corp i compta amb el recolzament de la Comissió Europea per haver format part del seu programa Horizon 2020. Més informació: https://www.worldcoo.com.