Jornada d'FP Dual

23/de juny/2016

El Grup Bon Preu continuem apostant fermament per l'FP Dual per cobrir les vacants de professionals en els nostres establiments comercials Bonpreu i Esclat. Actualment tenim 33 alumnes de Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior de Comerç d’11 instituts d’arreu del territori fent pràctiques als nostres establiments comercials. Aquesta acció s’emmarca dins del conveni de col·laboració signat el 2014 amb el Departament d'Ensenyament amb l’objectiu impulsar aquesta modalitat formativa a tots els instituts de Catalunya.

La important expansió actual del Grup fa que ens trobem mancats de professionals del sector per cobrir els principals llocs de responsabilitat que tenim en els nostres centres comercials. Per a perfils de Responsables de Secció i de Gerents d’Establiment es fa difícil trobar gent qualificada. Per aquest motiu vàrem apostar des de l’inici per l’FP Dual com a planter de futurs comandaments de la nostra empresa. I, un cop acabada aquesta formació poden optar, prèvia selecció interna, a uns plans de carrera d’entre 6 i 18 mesos. D'aquesta manera, van passant per totes les seccions del centre comercial, coneixent tots els processos, les tècniques comercials, els programes de gestió, i com no, les competències professionals, les habilitats directives i els valors que tenim la gent del Grup Bon Preu. L’FP Dual més els plans de carrera ens donen un perfil professional competencial molt potent.

En aquest sentit, el dimarts passat el Grup Bon preu va organitzar al centre de formació d’Hostalets de Balenyà, una jornada formativa per als 33 alumnes d'FP Dual que actualment tenim fent pràctiques mitjançant una beca salari en els nostres centres comercials Bonpreu i Esclat. Els alumnes van venir acompanyats pels seus professors i van participar en dinàmiques grupals per treballar les competències d’atenció al client i treball en equips d’alt rendiment. Els professors, per la seva part, van participar també en les diferents activitats organitzades per l’empresa relacionades amb la logística i el màrqueting.