CONTRACTE DE SUBMINISTRAMENT D’ENERGIA ELÈCTRICA
INFORMACIÓ LEGAL ADDICIONAL EN MATÈRIA DE PRIVACITAT

Qui és el responsable del tractament de les teves dades?

L’entitat responsable del tractament de les teves dades personals és «Bon Preu, S.A.U.» (a partir d’ara, “Bonpreu”), amb domicili a la Ctra. C-17 Km 73, de les Masies de Voltregà.

Correu electrònic de contacte: seguretatlopd@bonpreu.cat

Telèfon de contacte: 900 500 005 (Telèfon gratuït)

 

Quin tipus de dades personals recopila Bon Preu?

Per a poder gestionar la sol•licitud dels nostres serveis de comercialització d’energia (electricitat, gas) i fins i tot per a atendre tots els dubtes, consultes i suggerències del Client, necessitarem tractar la seva informació personal. Tractarem informació personal bàsica: nom i cognoms, dades de contacte, adreça postal, així com los dades necessàries per a facturar periòdicament el consum d’energia. Al mateix temps, i com a mesura pre-contractual necessària, recabarem dades del Client que puguin figurar en fitxers d’informació creditícia. Al tractar-se d’un servei que comporta una facturació periòdica, és necessari confirmar prèviament la solvència econòmica del Client.

També podrem utilitzar l’historial de compres o de consum del Client, per a personalitzar i ajustar-li el més possible les ofertes i promocions que se li enviïn.

Per a contactar amb nosaltres, el Client pot fer-ho a través del nostre servei d’atenció al client, per correu electrònic o per telèfon, així com a través de les xarxes socials. En cas de contactar amb nosaltres per via telefònica, podrem gravar la conversa, per a poder gestionar la seva consulta i controlar la qualitat del servei que li donem.

Amb quina finalitat i base legal utilitzarem les teves dades?

En funció de la finalitat per la que utilitzem la teva informació, la base legal que ens permeti fer-ho serà diferent. A continuació, pots trobar el detall de les diferents bases legals que ens permeten utilitzar les teves dades personals i les finalitats a les que responen.

  • Interès legítim

Per un cantó, necessitarem tractar les dades personals del Client per a assistir-lo quan ho sol•liciti, així com per a poder atendre les seves suggerències, queixes i reclamacions. En aquest sentit, tenim un servei d’atenció al client a disposició del Client a través de correu electrònic o telefònicament per a gestionar totes aquestes consultes. Per a millorar aquest servei i tenir constància de les comunicacions que mantenim amb el Client, les trucades al nostre servei d’atenció al client poden ser gravades.

Per aquest mateix interès legítim, i com a mesura pre-contractual, confirmaríem la capacitat i solvència econòmica del Client, consultant la informació que pugui haver-hi sobre ell als fitxers d’informació creditícia. Amb això es buscar confirmar que la contractació és viable. I, en cas d’impagament, anotaríem en aquests mateixos fitxers l’existència del deute. Així ho contempla l’actual Llei Orgànica 3/2018, de Protecció de Dades. Tant la consulta al fitxer com la decisió d’acceptar o rebutjar la contractació segons la informació que rebem, es realitzaran donant sempre ple i estricte compliment als diferents requisits i garanties que estableix al respecte la normativa vigent.

Quan el Client hagi facilitat les seves dades per a sol•licitar els nostres serveis, com creiem que pot ser del seu interès, també les utilitzarem per enviar informació sobre ofertes i promocions relacionades amb productes i serveis similars. Per a fer això no és necessària una autorització formal, perquè només enviarem informació de productes relacionats amb els serveis contractats i, a l’hora d’adaptar-la a les necessitats concretes del Client, considerant únicament la informació que ens hagi facilitat.

Per un altre cantó, també contactarem amb el Client en cas de problema o dubte a l’hora de fer qualsevol tràmit a través de la nostra pàgina web.

En algunes ocasions organitzarem sortejos o promocions als que els Clients es podran subscriure. Quan ho facin, necessitarem tractar les seves dades per a poder-ho gestionar, fins i tot per a entregar els premis. Per motius de transparència, en alguns casos és possible que tinguem que publicar el nom del guanyador a la nostra pàgina web o a alguna xarxa social. Quan sigui així, abans informarem a les bases legals.

En tots aquests casos entenem que ambdues partes tenim un interès legítim comú en utilitzar les dades personals del Client. Al capdavall, estem convençuts que l’interès que tenim en utilitzar-les no afecta ni perjudica la seva Privacitat.

 

  • Adopció de mesures pre-contractuals; Compliment de la relació contractual

Al sol•licitar el Client els nostres serveis de comercialització d’energia d’electricitat o gas, necessitarem utilitzar les seves dades per a poder gestionar la seva sol•licitud. Resulta imprescindible per a prestar-li el servei que ens hagi sol•licitat.

Així mateix, i una vegada signat el contracte, necessitarem comunicar a l’empresa distribuïdora la seva informació personal, per tal que ens faciliti la informació sobre el seu consum i poder procedir posteriorment a la seva facturació i cobrament.

En aquests casos, necessitarem tractar les teves dades al ser imprescindible per a prestar-te el servei que ens hagis contractat.

  • Compliment d’una obligació legal

En algunes ocasions, necessitarem utilitzar la informació del Client per a complir determinades obligacions legals que ens siguin d’aplicació. En aquests casos i sempre que ens sigui possible, l’informarem de l’obligació corresponent, així com de la norma que ens l’imposa. Per exemple, en cas que enviem un requeriment de pagament, estem obligats legalment a comunicar al Client, per la Llei 24/2013 i el Reial Decret 897/2017, que té la possibilitat d’acollir-se a preus regulats o a sol•licitar un bo social per a comptar amb descomptes a la seva factura.

Compartirem amb algú les dades personals del Client?

Bonpreu és l’entitat legalment responsable de la recollida, ús, conservació i eliminació de les seves dades. Per tant, i com a regla general, les dades del Client únicament les utilitzarem nosaltres i no les comunicarem a cap tercer. Només ho farem quan sigui legalment obligatori: per exemple, als Jutjats o Tribunals que ens ho requereixin, quan el Client ho hagi autoritzat, o quan respongui a un interès legítim del Client i nostre. De la mateixa manera, en cas d’impagament, anotaríem l’existència del deute en un fitxer d’informació creditícia.

Al mateix temps, per a poder subministrar adequadament l’energia conforme es sol•licita pel Client, resulta necessari comunicar les seves dades personals a l’empresa distribuïdora de l’energia, a fi que ens faciliti el seu nivell de consum i poder procedir a la seva facturació.

Al marge d’aquests casos, no comunicarem a cap tercer la informació personal del Client.

No obstant, si que volem informar que, per a prestar els serveis que oferim, en alguns casos necessitem la col•laboració de terceres empreses proveïdores de serveis que ocasionalment poden tenir accés a les dades personals del Client. Aquest és el cas, per exemple, d’empreses de seguretat o anunciants.

Volem aclarir que sempre que treballem amb aquests proveïdors de serveis, subscriurem el corresponent contracte d’encàrrec del tractament de dades, mitjançant el que imposarem, entre altres, l’obligació d’aplicar mesures tècniques i organitzatives apropiades, de tractar les dades a les que tinguin accés únicament per a complir l’encàrrec i d’eliminar-les o retornar-les una vegada hagin finalitzat els seus serveis. .

Durant quant de temps conservarem les teves dades?

Bonpreu conservarà les teves dades durant el temps que sigui necessari per a gestionar tot el que ens hagis sol•licitat o mentre tinguem la teva autorització.

Després, conservarem les teves dades però degudament bloquejades, únicament per a complir determinades obligacions legals o per si tinguéssim que donar resposta a alguna reclamació.

Quins drets tens quan ens facilites les teves dades?

La llei et reconeix uns drets que has de conèixer i que pots exercitar per a protegir la teva privacitat. Aquests drets són:

(i) Confirmar si a Bonpreu estem tractant dades personals teves o no i, en cas afirmatiu, accedir-hi, rectificar-les o demanar la seva supressió si consideres que no són necessàries.

(ii) En alguns casos, també podràs sol•licitar que limitem l'ús que els donem o oposar-te al fet que les continuem utilitzant.

(iii) En cas que fem perfils de comportament (per exemple, per conèixer millor els teus interessos), i ho fem d'una forma íntegrament automatitzada, tindràs dret a ser-ne informat i a demanar intervenció personal dels nostres agents, així com a impugnar qualsevol decisió que s'hagi basat en aquests perfils.

(iv) També podràs sol•licitar la portabilitat de les dades que ens hagis facilitat, perquè te les enviem directament a tu o a un tercer que ens indiquis.

(v) Tanmateix, en qualsevol moment podràs retirar les autoritzacions que ens hagis pogut donar per a tractar les teves dades personals.

(vi) Finalment, si ho consideres oportú, podràs presentar qualsevol reclamació a Bon Preu i/o a l'Agència Espanyola de Protecció de Dades, especialment quan hagis exercit algun dret i no ho hàgim atès en els termes legalment establerts.

El Client podrà exercir els drets anteriors enviant la corresponent sol•licitud per escrit dirigint-se a seguretatlopd@bonpreu.cat o a la nostra adreça postal, Ctra. C-17 Km 73, de Les Masies de Voltregà, o bé per telèfon trucant al 900 500 005.

És important que el Client tingui en compte que es tracta de drets que únicament pot exercir ell mateix o el seu representant legal. És per això que necessitarem que el Client adjunti una còpia del seu DNI o de qualsevol tipus de document que ens permeti acreditar la seva identitat o la del seu representant.

El Delegat de Protecció de Dades

Bonpreu ha nomenat a una persona per a garantir el compliment de la normativa de protecció de dades, tant espanyola com europea.

Es tracta del Delegat de Protecció de Dades, i serà qui pugui atendre totes les consultes o reclamacions que es formulin com a conseqüència i en relació amb el tractament de les teves dades personals.

L’adreça de correu electrònic de contacte és seguretatlopd@bonpreu.cat

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web, així com per mostrar-te publicitat personalitzada a partir del teu perfil i hàbits de navegació. Pots acceptar totes les galetes prement el botó "D'acord" o configurar-les o rebutjar el seu ús prement el botó "Configura". Més informació.