BLOG

Al blog de Bonpreu i Esclat, pots trobar receptes, consells nutricionals, informació d’actualitat sobre alimentació, parlem sobre gastronomia del nostre territori i molts altres temes.

angle-left Vés enrere

Beneficis de consumir peix i marisc

Beneficis de consumir peix i marisc

03/de febrer/2017

El peix i el marisc són aliments indispensables en una dieta sana i equilibrada, com és la dieta Mediterrània. Es recomana consumir tres o quatre racions setmanals de peix i marisc, de les quals una o dues han de ser peix blau. Convé destacar que el peix i el marisc abarquen una àmplia varietat d'espècies, per tant, n'hi ha per a tots els gustos.

A continuació, t'expliquem diverses raons per consumir peix i marisc, així com els beneficis que aquests aliments aporten al nostre organisme:

  • Són aliments proteics amb un contingut relativament baix en calories.
  • El peix blau pot contribuir a la prevenció i la milora de malalties cardiovasculars, pel seu contingut en greixos poliinsaturats omega 3.
  • El peix blanc és un aliment de textura tova i de fàcil digestió.
  • Aquests aliments aporten molts dels nutrients implicats en el creixement, tant en la infància com durant l'embaras: proteïnes, greixos omega 3, ferro, calci, zinc, vitamines del grup B i vitamines A,D i E.
  • Són aliments molt versàtils perquè els podem incorporar a la nostra dieta de moltes maneres diferents: com a ingredient per a les amanides, per menjar amb un arròs de primer, o amb una sopa, en un entrepà, etc.
  • Admeten coccions molt diverses: vapor, planxa, fregit, papillot, vapor, forn, etc.

És molt important també tenir en compte alguns aspectes per consumir el peix amb total seguretat, ja que alguns peixos i cefalòpodes poden tenir paràsits com per exemple els anisakis. Es tracta d'uns cucs de color blanc, rodons i que poden fer entre 3 i 4 mm. Si el peix està parasitat i es consumeix cru o poc cuinat, pot provocar la malaltia anomenada anisakiosi, que es caracteritza per dolors gastrointestinals i vòmits.

Així doncs, cal netejar bé el peix, treure'n les vísceres com més aviat millor i, a l'hora de cuinar-lo, fer-ho a una temperatura que superi els 65-70ºC al centre de l'aliment, durant com a mínim 10 minuts. Qualsevol tipus de cocció és vàlida per eliminar els paràsits: vapor, forn, guisat, fregit, etc. En cas que es vulgui consumir el peix cru o poc cuinat s'ha de sotmetre prèviament a una congelació a -20ºC durant 24 hores com a mínim, tot i que en l'àmbit domèstic es recomana que com a mínim es congeli 7 dies abans del seu consum per garantir la seva seguretat.

A Bonpreu i Esclat, trobaràs una gran varietat de peixos i mariscs, frescos o congelats amb les mateixes característiques nutricionals a preus per a totes les butxaques. Pots fer els teus encàrrecs a la secció de peixateria i gaudir de tot el sabor dels productes del mar.

Més entrades de blogs

El xató, la tradicional amanida marinera catalana

Segurament el xató no necessita presentació, però per si de cas encara no l’heu tastat, és un...

"El sector del vi és estratègic, cohesiona el territori i és sostenible"

ENTREVISTA A EVA VICENS, Directora dels Premis Vinari Per situar-nos una mica,...

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web, així com per mostrar-te publicitat personalitzada a partir del teu perfil i hàbits de navegació. Pots acceptar totes les galetes prement el botó "D'acord" o configurar-les o rebutjar el seu ús prement el botó "Configura". Més informació.