BLOG

A través del blog de Bonpreu i Esclat, podràs mantenir-te al dia sobre nutrició, gastronomia i molts altres aspectes del nostre territori.

angle-left Vés enrere

Consells per seguir una alimentació equilibrada

Consells per seguir una alimentació equilibrada

16/d’abril/2020

És important mantenir una alimentació equilibrada i saludable per tots els beneficis que ens aporta. Et donem alguns consells perquè mengis bé i no caiguis en temptacions.

Ara, durant el confinament, som tot el dia a casa i és molt fàcil caure en temptacions alimentàries poc saludables. Piquem entre hores, preparem més aperitius dels que acostumem a menjar normalment i, a l’hora d'organitzar els àpats potser no els equilibrem de la millor manera. 

 

Fonamental per a la salut

Si sempre és important cuidar l’alimentació, quan la situació actual ens obliga a quedar-nos a casa i, per tant, reduïm més del compte l’activitat física habitual, encara és més fonamental que ens cuidem. L’estrès i l’ansietat que causa aquesta situació ens pot portar a menjar malament i en massa quantitat, cosa que només empitjora l’stat d’ànim i, d’altra banda, va en contra de la nostra salut. Per tant, el que hem de fer es equilibrar i mantenir els nutrients que ingerim. No es tracta de fer una dieta per perdre pes, si no de seguir una alimentació correcta.

 

Com és una dieta equilibrada?

L’alimentació ha de ser variada, saludable i suficient en proteïnes i quantitat. Per tant, als àpats has de procurar que almenys la meitat del menú estigui format per fruites i verdures. Pots fer un plat principal de verdures, però també pots acompanyar els hidrats i les proteïnes (carn, peix, ous, pasta...) amb verdures. I els greixos, que s’haurien de limitar pràcticament a l’oli d’oliva i al peix blau, no han de suposar més del 10% del menú.

A més, has d’adaptar les racions. En condicions normals, un home adult ha de consumir unes 2900 calories diàries, mentre que les dones en necessiten unes 2000. Aquesta xifra baixa amb els anys i també cal tenir en compte que estar confinats fa que cremem moltes menys calories.

En tot cas, és millor fer diversos àpats lleugers, uns cinc al dia, i evitar els greixos saturats, la brioixeria industrial i els sucres refinats.

 

Un exemple pràctic

Una bona manera de seguir aquests consells seria, per exemple, començar el dia amb un cafè acompanyat d’un lacti (si no sou intolerants a la lactosa, és clar) i una mica d’hidrats (una torrada, cereals...). A mig matí pots menjar-vos un grapat de fruita seca i una peça de fruita i a l’hora de dinar pots fer un plat de verdura i un segon plat amb carn o peix amb una mica d’arròs o de pasta, i una peça de fruita per postres.

Ja has fet tres àpats i a mitja tarda és l’hora de berenar. Un iogurt, un grapat de fruita seca o una peça de fruita són les millors opcions. Res de greixos (o molt poquets) i ja només queda el sopar, que pot ser a base cremes o purés, peix i carn (sempre que a l’hora de dinar no ens hàgim passat) i verdures per acompanyar. Per postres, ho has endevinat, una peça de fruita!

 

Mantenir la rutina

En definitiva, encara que no és fàcil, ja que estar confinats a casa ha alterat del tot el nostre dia a dia, has d’intentar mantenir una rutina semblant a la que seguim normalment: menja a les mateixes hores, segueix una dieta equilibrada, procura fer una mica d’exercici físic i, sobretot, evita picar entre hores i que els aperitius poc saludables omplin el rebost!

 

 

 

Més entrades de blogs

Com fer una bona vinagreta

Si ja se t’han acabat les idees per preparar pastissos i dolços, què et sembla si comences...

Nyoquis de patata amb pesto, espàrrecs i cirerols

Ingredients per a 4 persones: 50 g. de formatge parmesà 20 tomàquets cirerols ...

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.