BLOG

Al blog de Bonpreu i Esclat, pots trobar receptes, consells nutricionals, informació d’actualitat sobre alimentació, parlem sobre gastronomia del nostre territori i molts altres temes.

angle-left Vés enrere

Quatre maneres de ‘dipejar’ i gaudir d’un bon aperitiu

Quatre maneres de ‘dipejar’ i gaudir d’un bon aperitiu

11/de maig/2020

Mentre esperes que arribi el moment de recuperar l’aperitiu del diumenge al bar de sota casa, segur que aquest es setmanes has preparat algun aperitiu per menjar-te’l a la terrassa, al balcó o al menjador de casa. Però, si ja t’has cansat de les patates fregides, les olives i les escopinyes, sempre pots optar per ‘dipejar’, és a dir, sucar ingredients en una salsa preparada especialment per a l’ocasió.

 

Dues salses clàssiques per dipejar

‘Dipejar’ deriva de l’anglès “deep” (profund) i es refereix a això: a sucar un element per menjar-se’l. Segur que et sonen els nachos amb guacamole o l’hummus amb pastanaga, oi? Doncs es tracta exactament d’això. Precisament, aquestes dues receptes, el guacamole i l’hummus, són els acompanyaments més típics que preparem per sucar-hi bastonets de pa, els mencionats nachos o alguna hortalissa tallada a bastonets, com la pastanaga. L’elecció és teva, però pensa que fer servir hortalisses (a més de pastanagues pots sucar-hi trossos d’api, de cogombre i, fins i tot, raves) és una manera molt saludable de fer l’aperitiu.

Un altre avantatge de totes les salses per ‘dipejar’ és que són molt fàcils de preparar: només cal mesclar els ingredients fins que aconsegueixis la textura que vols. Per exemple, per al guacamole necessitaràs alvocat, tomàquets, una mica de ceba i de xilis, coriandre, suc de llima, sal i pebre. Tingues en compte que la recepta clàssica no tritura els ingredients, sinó que els mescla tallats a trossets fins que queda una textura cremosa.Prefereixes els llegums? Doncs pots optar per l’hummus. En aquest cas hauràs de barrejar cigrons cuits, comí, sèsam (millor si és la pasta, anomenada tahini), alls i suc de llimona. I pots menjar-te’l amb pa o amb bastonets d’hortalissa!

 

Dues salses diferents

A banda del guacamole i l’hummus, que són els grans clàssics, volem parlar-te de dues salses que també són ideals per fer l’aperitiu. En primer lloc, et presentem el baba ganuix. Si no el coneixes, potser et sonarà més com a “hummus d’albergínia”, perquè és, més o menys, això: un hummus que es fa amb albergínia en comptes de cigrons. Per preparar-lo et caldran albergínies, sèsam, suc de llimona, julivert picat, oli d’oliva, comí, all i sal. Abans de mesclar-ho tot tingues en compte que hauràs d’escalivar l’albergínia 45 min al forn!

I l’última salsa que et proposem és una mica més lleugera. Deixem de banda els llegums i les hortalisses i la prepararem amb iogurt. Es tracta d’una recepta índia, el raita masala, que barreja coriandre, menta, ceba tendra, iogurt grec, pebre, comí, sal i una mica de garam masala, una barreja d’espècies que inclou comí, llavors de coriandre, cardamom, pebre, canyella, clau, nou moscada i xili.

 

Gaudeix de l’aperitiu

Quan hagis preparat la salsa i hagis triat amb què la gaudiràs, ja tindràs tot el que et cal per gaudir d’un aperitiu original i diferent. Acompanya’l com vulguis: bastons de pa, nachos o bastonets d’hortalisses i gaudeix-lo amb qui vulguis. El més important de l’aperitiu és compartir-lo i, mentre esperem que els bars tornin a obrir les portes i puguem tornar a fer l’aperitiu fora de casa, no tens excusa per mantenir la tradició sense sortir. Ja veus que és ben fàcil!

 

 

Més entrades de blogs

Trucs per estalviar temps cuinant

Et fa mandra passar molta estona a la cuina? Coneixes el ‘batch cooking’? Et donem...

Activa la bona alimentació

Després de tots aquests dies de confinament, sembla que tot comença a activar-se una...

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.