- Amb la signatura de l’acord, el Grup Bon Preu i Afrucat uneixen
forces en el suport a la pagesia local
- El conveni té com a finalitat promocionar i donar sortida a la
fruita produïda a casa nostra
El Grup Bon Preu i
Afrucat, l’Associació Empresarial de
Fruita de Catalunya, han signat aquest matí un acord de
col·laboració per impulsar el sector de la fruita a
Catalunya. El conveni té com a finalitat promocionar i donar
sortida a la fruita produïda a casa nostra. Joan Sabartés, director
d’operacions del Grup Bon Preu i Francesc Torres, president d’Afrucat,
han estat els encarregats de materialitzar l’acord.
Segons ha afirmat Sabartés “amb aquest
acord de col·laboració, Bon Preu reforça la seva aposta per la
proximitat i la complicitat amb el territori, ja
que el nostre model comercial es basa en oferir una gran varietat i
qualitat de productes i en la proximitat amb el territori, promovent
els productes de km 0”.
Afrucat defensa la viabilitat i el futur de les
empreses fruiteres catalanes i de la població que en depèn i el seu
objectiu és impulsar la fructicultura catalana i
esdevenir un referent internacional dels mercats fruiters. Actualment,
Afrucat aplega gairebé la totalitat d’Organitzacions de Productors de
Catalunya i més del 90% de la producció de fruita dolça catalana.
Mobilitza a 100 firmes catalanes amb 10.000 treballadors, 45.000
hectàrees i 1.000 milions de kg de fruita, entre els quals destaquen
el préssec, la nectarina, la pera, la poma, la cirera, la pruna,
l’albercoc i el paraguaià.
Francesc Torres ha declarat que la
signatura d’aquest acord és un pas més perquè la fruita de proximitat
arribi als consumidors, ja que “per Afrucat i les seves empreses són
importants aquests tipus de convenis per poder oferir la nostra fruita
als supermercats del país i és una bona manera perquè els consumidors
puguin obtenir fruita de proximitat”.
Algunes de les accions que Bon Preu i
Afrucat duran a terme seran de promoció i impuls del consum de fruita.
Bon Preu, a més, col·laborarà amb Afrucat aportant dades sobre les
noves tendències de consum de les famílies gràcies a la informació
generada per l’Observatori Bonpreu i Esclat del consum
alimentari a Catalunya. Una iniciativa per contribuir a la
creació i difusió de coneixement sobre les tendències del consum i els
nous hàbits alimentaris de la població amb l’objectiu de conèixer les
tendències alimentàries i de consum a les llars.
Actualment als establiments Bonpreu i
Esclat hi ha 1.340 productes que provenen de proveïdors locals, cosa
que suposa una de les ofertes més completes de productes de proximitat
i constata el compromís del Grup amb el suport a la pagesia local i la
comercialització dels seus productes.