T’ajudem a resoldre els teus dubtes

Aquí trobaràs les preguntes més freqüents

FER EL PAS A BONPREUESCLAT ENERGIA

Quins avantatges m'ofereix BonpreuEsclat Energia?

En tenim molts: energia verda responsable amb el medi ambient, una àmplia oferta de plans, preus econòmics sense permanències ni comissions, atenció personalitzada i més, molts més. Consulta'ls tots a la secció "Avantatges de ser com som"!

Vull passar-me a BonpreuEsclat Energia. Com ho faig?

Tria el pla que més et convingui: Fem-ho Fàcil!, Nit i Dia, Fix, Rellotge, Doble o Autoconsum. Truca'ns i et guiarem pas a pas durant el procés amb una atenció personalitzada que t'ho farà tot molt fàcil. Fes-te dels nostres!

Em poden tallar el subministrament elèctric per haver canviat de companyia?

De cap manera! La comercialitzadora sol·licitarà a l'empresa distribuïdora l'accés al punt de subministrament un cop s'hagi firmat el contracte i, mentre s'activa, et seguirà subministrant l'energia el teu comercialitzador actual. El canvi de comercialitzadora es farà sense que tinguis cap afectació.

És possible contractar diversos subministraments?

Sí, sempre que en siguis el titular.

Passar-se a BonpreuEsclat Energia té algun cost extra?

No en té cap. És gratis. La teva distribuïdora podria facturar alguns costos regulats en el BOE en cas de sol·licitar un canvi de pla o de contractar més potència, per exemple. Si fos així, s'inclouria dins la factura següent.

M'acabo de canviar de casa i no tinc CUPS. Com l'aconsegueixo?

El CUPS apareix sempre escrit a la factura d'electricitat. Si encara no tens electricitat, has de sol·licitar l'alta del servei i el codi CUPS a la distribuïdora de la teva zona (cada llar té una única distribuïdora assignada).

Un cop contracti el servei, quan es fa efectiu el canvi?

Generalment el canvi de comercialitzadora pot tardar quinze dies en tarifes d'alta tensió i fins a trenta dies en tarifes de baixa tensió. De totes maneres, a Bonpreu Esclat Energia intentem que aquests terminis siguin tan reduïts com sigui possible.

He de seguir pagant alguna factura a la meva companyia anterior?

Nosaltres comencem a subministrar-te l'electricitat quan la teva distribuïdora faci la pròxima lectura del teu comptador i ens n'informi. És a dir, pot ser que rebis fins a dues factures més de la teva companyia actual.

 

GESTIONS AMB BONPREUESCLAT ENERGIA

On puc consultar l'última factura?

Fàcil! Dins la teva àrea de clients a la nostra web. Allà hi trobaràs tota la informació referent a la teva facturació.

Quin dia s'emet la factura?

La factura és mensual. El dia concret d'emissió depèn del cicle de lectura de la teva distribuïdora.

Si tinc dubtes sobre la meva factura, qui me'ls pot resoldre?

Pots enviar-nos les consultes a través de l'àrea de clients d'aquesta web, trucant al nostre Departament d'Atenció al Client: 900 500 005 o bé al correu electrònic [email protected] .

Puc canviar el titular del contracte o el número de compte?

I tant que sí! Contacta amb el nostre Departament d'Atenció al Client i t'ajudarem a fer-ho.

I si se'n va la llum?

En cas d’avaria, pots contactar amb la teva distribuïdora. Trobaràs el telèfon de contacte a la teva factura o bé, a l’àrea de clients. El número de telèfon és gratuït i amb atenció 24 hores.

Si tinc un tall de subministrament, qui me'l solucionarà?

L'empresa distribuïdora és l'encarregada de garantir la qualitat del subministrament elèctric. Per tant, serà la responsable de resoldre el problema. A la mateixa factura tens el número de telèfon gratuït de la distribuïdora per reportar la incidència. Quan truquis, et donaran un número d'incidència, molt important per poder tirar endavant la reclamació.

Tot i això, també ens pots trucar a nosaltres. T'ajudarem amb molt de gust contactant amb l'empresa distribuïdora per comunicar la incidència.

Quina potència he de contractar?

La potència contractada ha d'adequar-se el màxim possible a la potència que necessitis. Si la potència contractada és insuficient, es corre el risc que saltin els ploms. Per contra, si la potència contractada és excessiva, s'incorrerà en un sobrecost. Si tens dubtes sobre quina potència contractar, pots fer servir la nostra calculadora (Calcular la potencia).

Puc canviar la potència contractada?

Si ja ets client i vols canviar la potència contractada, ho pots fer a través de l’oficina virtual o bé contactant amb nosaltres a través de 900500005 o per correu electrònic [email protected].
Tant la sol•licitud de pujada de potència com de baixada tenen un cost que ens farà repercutir la distribuïdora de la teva zona i que et traspassarem. I per descomptat, sense cap cost de BonpreuEsclat Energia per la gestió.

Per sol·licitar una modificació en el contracte que ja tinc amb vosaltres, què haig de fer?

Si ja ets client, només has de contactar amb nosaltres i demanar-nos-ho. Nosaltres ho gestionarem.

 

L’ENERGIA VERDA

Què és l'energia verda?

És l'energia produïda per fonts d'energia renovable que són naturals i inesgotables, per exemple l'eòlica, solar, hidràulica, geotèrmica, mareomotriu o biomassa.

L'energia de BonpreuEsclat Energia és verda?

Sí. Tot i que nosaltres no generem energia, garantim que l'energia que venem és verda i adquirim certificats d'origen (CDO). Una acreditació electrònica, que garanteix que l'energia elèctrica produïda en un període determinat, ha estat generada a partir de fonts d'energia renovables. L'òrgan regulador d'aquestes garanties d'origen és la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC).

Com puc saber d'on prové l'electricitat que consumeixo?

A la factura hi ha un apartat on s'informa de l'origen de l'electricitat de la comercialitzadora i la combinació energètica de l'Estat espanyol. A part del desglossament d'on prové l'electricitat que utilitzem, també s'hi inclou un etiquetatge d'emissions de CO2 o emissions de residus radioactius. Com a tots els etiquetatges energètics, va de la A a la G, de més sostenible a menys.

 

EL SECTOR ENERGÈTIC

Què és una distribuïdora elèctrica?

Nosaltres t'oferim l'electricitat, però una empresa distribuïdora és la propietària de les línies elèctriques que transporten l'electricitat al teu punt de subministrament. Per aquest servei cobren uns peatges d'energia i potència (el peatge d'accés) integrats a la factura elèctrica, que són els mateixos per a totes les comercialitzadores. Per això a la factura hi surt el nom de la nostra comercialitzadora i de la distribuïdora elèctrica que transporta l'electricitat a casa teva.

Què és el CUPS?

El codi universal de punt de subministrament (CUPS) identifica la teva instal·lació de manera única davant la distribuïdora. És a dir, és el DNI del teu punt de subministrament i el número que necessitem per donar-te d'alta com a client. El pots trobar a la factura.

Què són les tarifes d'accés?

Són peatges regulats pel Govern que paguem totes les comercialitzadores per utilitzar les xarxes de distribució i transport. L'import varia en funció de la potència contractada i la tensió del subministrament.

Quines tarifes d'accés de baixa tensió ofereix la comercialitzadora?

Es poden oferir les següents:

  • 2.0A: tarifa simple per a baixa tensió amb potència contractada no superior a 10 kW.

  • 2.0 DHA: tarifa amb discriminació horària per a baixa tensió amb potència contractada no superior a 10 kW. Cada tram horari tindrà un preu diferent.

  • 2.1A: tarifa simple per a baixa tensió amb potència contractada superior a 10 kW i inferior a 15 kW.

  • 2.1A DHA: tarifa amb discriminació horària per a baixa tensió amb potència contractada superior a 10 kW. Cada tram horari tindrà un preu diferent.

També es disposarà de tarifes per a potències superiors a 15 kW (normals entre les empreses). Si vols més informació sobre aquest tipus de tarifes, truca'ns al 900 500 005.

Què és el codi CNAE?

El codi de classificació nacional d'activitats econòmiques. Permet la classificació i agrupació de les unitats productores segons l'activitat que exerceixen de cara a l'elaboració d'estadístiques. És obligatori indicar el CNAE en aquells contractes en què el propietari és una raó social o empresa.

En què consisteix el model SEPA?

La zona única de pagaments en euros (SEPA, en la sigla en anglès) és l'àrea en la qual ciutadans, empreses i altres agents econòmics poden efectuar i rebre pagaments en euros dins i fora de les fronteres nacionals d'Europa amb les mateixes condicions, drets i obligacions, independentment del lloc on es trobin. Des de l'1 de febrer de 2014 tots els pagaments domiciliats hauran d'anar acompanyats de la firma d'un document SEPA.

L'import de la factura de la llum es destina a cobrir altres costos no directament relacionats amb el subministrament elèctric. Quins són aquests altres costos?

La factura recull altres costos que no tenen relació directa amb el subministrament de l'electricitat, per exemple impostos directes i indirectes, subvencions i pagament del dèficit de tarifa.

Quins són els impostos recollits dins la factura de la llum?

Actualment es paguen dos tipus d'impostos:

Per una part, l'IVA. A l'Estat espanyol, el nivell per a l'energia elèctrica se situa en el màxim del 21% (aplicat al volum total d'energia).

Per altra banda, l'impost elèctric és del 5,11269632% sobre el terme d'energia i de potència.

Com es reflecteixen els costos de l'energia en el rebut de la llum?

Després dels canvis de normativa, en les factures s'ha d'indicar de manera clara el desglossament de costos previstos en la factura, així com quins conceptes se sufraguen amb la factura.

Qui fa la lectura del meu comptador?

Les companyies distribuïdores són les encarregades de dur a terme la lectura dels comptadors, que posteriorment ens envien a Bonpreu Esclat Energia. La majoria dels comptadors són digitals i comuniquen les lectures de manera automàtica i telemàtica.

Com es calcula l'import de les teves factures?

La teva factura es divideix en dues parts: el teu consum (kWh) i la potència contractada (kW), que és el màxim d'aparells elèctrics que pots tenir connectats a la vegada. A aquesta suma hi afegim el lloguer del comptador (si no és de propietat) i els impostos (IEE i IVA).

Tot i això, es facturarà d'una forma o altra segons el producte que tinguis contractat. En cas que tinguis un producte amb el mateix preu a totes les hores serà igual per a tots, ja que a Bonpreu Esclat Energia agafarem la lectura total que ens hagi passat la distribuïdora i aplicarem el preu. En canvi, si tens un producte contractat amb preus diferents en funció de les hores, ho calcularem depenent de si el teu comptador té un sistema de telegestió integrat. Si és així, es facturarà el teu consum real per hores. Si no té aquesta capacitat, es facturarà en funció del perfil de consum publicat per Red Eléctrica de España (REE).

Si encara tens dubtes, deixa'ns les teves dades i contactarem amb tu

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.