PREMSA

Segueix l'actualitat dels supermercats Bonpreu i Esclat a través de la secció de premsa

angle-left Vés enrere

A Catalunya el consum de cafè en càpsules és un 73% superior que a la resta d’Espanya

A Catalunya el consum de cafè en càpsules és un 73% superior que a la resta d’Espanya

02/de març/2018
  • El tercer informe de l’Observatori Bonpreu i Esclat del Consum Alimentari conclou que des de la popularització del consum en càpsules les llars espanyoles gasten el doble en cafè que fa deu anys.
  • A Catalunya es destina un 33% més de pressupost a la compra de cafè i el consum en càpsules és un 73% superior que a la resta d’Espanya

El tercer informe de l’Observatori Bonpreu i Esclat del Consum Alimentari, conclou que l’aparició de les càpsules de cafè ha duplicat en el darrer decenni la despesa en cafè dins els pressupostos alimentaris de les famílies espanyoles. Així, en els darrers deu anys, les famílies han passat de consumir en cafè 601 milions d’euros a consumir-ne 1.213 milions, amb un creixement superior al 100%, dada que contrasta amb l’increment de tan sols el 9,1% que s’observa per al conjunt de productes alimentaris en el mateix període.

A CATALUNYA EL CONSUM EN CÀPSULES ÉS UN 73% SUPERIOR QUE A ESPANYA.

Entre Catalunya i Espanya hi ha notables diferències quant al consum de cafè que fan les unitats familiars (incloent productes tradicionals i càpsules).

Amb dades de 2016, les famílies catalanes destinen un 33% més de pressupost a la compra de cafè que la mitjana espanyola, amb una despesa per llar de 87,5 euros/any, davant els 65,8 euros/any que gasten de mitjana les llars espanyoles.

La comparativa pren especial rellevància quan es diferencia entre el consum tradicional o en càpsules. El consum tradicional per llar és pràcticament idèntic a Catalunya (35,8 euros/any) que a Espanya (35,9 euros/any). Les diferències es concentrarien en el consum de cafè en càpsules, que a Catalunya va arribar el 2016 a representar 51,6 euros per llar, en contrast amb els 29,9 euros de mitjana a les llars espanyoles. Per tant, fins a un 73% superior, d’acord amb les estimacions efectuades en l’estudi publicat en el marc de l’Observatori Bonpreu i Esclat del consum alimentari a Catalunya.

El creixement del consum de cafè en format càpsules, més enllà dels canvis d’hàbits en el consum produïts els darreres anys, té també molt a veure  amb el creixement de les llars unipersonals i de menor dimensió, proporcionalment més propenses al consum de productes en format de monodosi. En aquest sentit, cal recordar, tal com es reflectia en el primer número d’aquest Observatori Bonpreu-Esclat, publicat el juliol del 2017, que mentre el conjunt de les llars catalanes va créixer des de l’inici de la crisi fins al 2016 d’un 6,1%, les llars unipersonals ho van fer d’un  19,8% i les famílies de dos membres d’un 10,9%.

El cost del consum de cafè representava, el 2006, només un 0,86% del total de la despesa alimentària de les llars espanyoles, mentre que el 2016 ja significava un 1,60% del total. 

L’espectacular increment relatiu de la despesa total en cafè –que encara seria superior si es tingués en compte la dedicada a la compra de les cafeteres específiques per a la preparació del cafè en càpsules- és certament sorprenent i representativa de la popularització i generalització social del consum d’un producte que, en un principi, es considerava més propi d’un públic gourmet.

 

QUASI LA MEITAT DE LA DESPESA EN CAFÈ A LES LLARS ESPANYOLES JA ES FA EN CONSUM PER CÀPSULES.

Cal tenir en compte que l’informe presentat dins l’Observatori Bon Preu i Esclat, es refereix únicament al consum de cafè a les llars, i no a altres llocs com ara hotels, cafès i restaurants o a les màquines de vending en espais públics o llocs de treball.

Així, dins la despesa de cafè que fan les llars, prop de la meitat, un 45,5%, correspon ja a consum en càpsules. Amb dades del 2016, el consum de cafè en càpsules va representar una despesa total a Espanya de 552 milions d’euros, envers els 661 milions de la despesa en cafè en formats tradicionals.

 

La facilitat d’ús i la qualitat del cafè, envoltats d’un bon màrqueting, han estat factors clau en l’èxit de les càpsules.

Des d’una perspectiva de costos, es pot assenyalar que uns 250 grams de cafè mòlt, tenen un preu de venda al públic d’aproximadament 3 euros i això faria possible preparar uns 45 cafès considerant un consum per unitat de 5,5 grams (l’habitual contingut en una càpsula).

En conseqüència, podríem dir que les famílies, que als inicis de la comercialització de les càpsules van optar per aquesta nova modalitat, varen passar d’assumir un cost mitjà per tassa de 0,07 euros a un de 0,35 cèntims que aproximadament costava una càpsula. Aquesta espectacular diferència d’aleshores s’ha anat, però, retallant notablement per l’augment de l’oferta de cafè amb càpsules,  amb l’aparició de noves marques amb preus de venda més reduïts.

Sobre l’Observatori Bonpreu i Esclat del Consum Alimentari a Catalunya
L’Observatori Bonpreu i Esclat del consum alimentari a Catalunya, és una iniciativa per contribuir a la creació i difusió de coneixement sobre les tendències del consum i els nous hàbits alimentaris de la població. L’objectiu és conèixer les tendències alimentàries i de consum a les llars.

Més entrades de blogs

El RACC i el Grup Bon Preu s’alien per oferir avantatges als seus socis i clients

El RACC i el Grup Bon Preu han signat un acord de col·laboració per impulsar un programa...

El Grup Bon Preu factura 1.199 M€ durant l’exercici 2017 i creix un 11,4% respecte l’any anterior

El Grup Bon Preu arriba als 1.199 M€ de facturació durant l’exercici 2017 amb un creixement...

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.