BLOG

A través del blog de Bonpreu i Esclat, podràs mantenir-te al dia sobre nutrició, gastronomia i molts altres aspectes del nostre territori.

angle-left Vés enrere

Com alleugerir la dieta després de festes

Com alleugerir la dieta després de festes

10/de gener/2019

Deixeu enrere els àpats copiosos de Nadal i comenceu l’any amb aquests consells per aconseguir una dieta saludable, lleugera i saborosa.

El 2019 ja és aquí i aquest any us proposem començar amb bon peu. Gastronòmicament, i per fer una mica de bondat, és una bona idea adaptar els hàbits d’alimentació per practicar una dieta saludable després de festes, ja que sovint ens passem un pèl amb els torrons i els canelons. Cal procurar que aquest canvi d’hàbits sigui positiu i perdurable en temps, res d’una dieta exprés de 3 dies amb efecte rebot. Els consells que us donem a continuació, us ajudaran a alleugerir la dieta.

Beure aigua

És obvi que cal beure aigua, però després de festes cal intentar posar l'èmfasi en aquest punt. Agafeu una ampolla d’aigua o una cantimplora i porteu-la plena d’aigua amb vosaltres tot el dia. Si la teniu a prop, segur que en beureu més que si només beveu quan teniu set. 
Si voleu afegir un extra, poseu uns talls de llimona dins l’ampolla. La fruita donarà gust a l’aigua, millorarà la circulació sanguínia i les reaccions metabòliques. A més de beure aigua, cal evitar la ingesta de refrescos i begudes ensucrades. El gas us farà sentir inflats i consumireu sucres lliures que no contenen vitamines ni minerals.

Plats lleugers

Un altre consell per adoptar una dieta saludable després de festes és apostar per tècniques de cocció més lleugeres. En aquest propòsit, el forn pot ser el vostre aliat. Si esteu cansats i avorrits de menjar el pollastre a la planxa, per què no proveu de fer-lo al forn marinat amb suc de llimona, un rajolí d’oli i espècies? D’aquesta manera es courà amb els seus propis líquids i sense absorbir grans quantitats d’oli.

El típic salmó a la planxa, per exemple, el podeu fer a la papillota, una recepta deliciosa i saborosa. Només haureu de ratllar les vostres verdures i fruites preferides, i posar-les sobre un paper d’alumini. Damunt afegir-hi el salmó, amanir-ho amb oli d’oliva verge extra i salar-ho. Faltarà segellar-ho molt bé, sense que hi quedi cap porositat i coure-ho al forn 8 min a 200º.

Les amanides i les cremes també poden ser bones aliades en la vostra cerca d’una dieta saludable. A Internet trobareu un munt de receptes per fer a casa, però tingueu imaginació i jugueu amb el menjar per crear plats nous amb què tingueu a casa. Si voleu que l’amanida sigui equilibrada, ha d’incloure fulles verdes variades grosses i petites. Podeu incloure-hi algun ingredient ric en proteïnes per convertir-la en un plat complet: germinats de fenigrec, mongeta mung, llavors, pipes, etc. Com més intens i variat sigui el color de l’amanida, més sana, ja que inclourà diferents fito nutrients, uns grans protectors de la salut.

5 àpats al dia

Menjar 5 cops al dia no significa menjar més, sinó d’una manera més organitzada. Distribuïu els àpats tot menjant cada tres o quatre hores i tindrà lloc el miracle tan desitjat: zero ansietat, zero desitjos incontrolables i el vostre pes saludable. Penseu en els dinars i els sopars com un trencaclosques: per tal que tot encaixi, necessiteu una peça de grup de les verdures (crua, escalivada, saltada…), una peça de grup dels cereals i els tubercles (pasta, arròs, cuscús, fajol, patata…) i una peça de grup dels aliments proteics (carn, peix, ous, o llegums). Tot cuinat i amanit amb oli d’oliva verge extra i arrodonit amb unes postres en forma de fruita fresca o iogurt.

Si us heu d’endur la carmanyola per dinar, penseu en el mateix trencaclosques, tenint en compte coccions que la facin més apetitosa: forn, guisats, cremes… Emporteu-vos els condiments i les salses a banda, i conserveu el menjar de manera segura: el plat el fred fins a l’hora de menjar.

Fer esport

No us oblideu de ser actius i moure-us cada dia. L’alimentació és clau per un cos saludable, però si s’acompanya d’exercici, la sensació de benestar es multiplica. Fer esport ajuda augmenta la circulació i provoca una sensació de lleugeresa en el cos, una sensació menys pesada. Amb petites coses del dia a dia com pujar i baixar escales, deixar el cotxe a dos carrers de la vostra destinació o baixar de l’autobús una o dues parades abans, ja us estareu movent. 

A més, si a això li sumeu fer alguna activitat física regular com sortir a caminar a pas lleuger durant una hora, fer natació o practicar algun esport d’equip, encara us trobareu millor. Tot plegat us ajudarà tant a prevenir malalties cardiovasculars o degeneratives, com a millorar la capacitat respiratòria, el trànsit intestinal, la resistència muscular, l’autoestima i l’estat d’ànim, entre molts d’altres.

Més entrades de blogs

Crema de remolatxa

Ingredients per a 4 persones 400 g de remolatxa  1 ceba  1 poma verda  2...

Amanida de pebrot i mozzarella

Ingredients per a 4 persones 2 boles de mozzarella 3 pebrots vermells (morro de bou) ...

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.