BLOG

A través del blog de Bonpreu i Esclat, podràs mantenir-te al dia sobre nutrició, gastronomia i molts altres aspectes del nostre territori.

Pollastre, deliciós i apte per a tothom

Pollastre, deliciós i apte per a tothom

09/novembre/2018

 

El pollastre, per les propietats saludables, el gust suau i la fàcil digestió, és una carn ideal per a tota la família. A més, ens ofereix un munt de possibilitats a la cuina. Tot seguit, te’n descobrim tots els detalls.

Una carn blanca i molt saludable

Des del punt de vista nutricional, és una de les carns més recomanables per consumir en el marc d’una dieta saludable. Es tracta d’una carn blanca, que ens aporta una bona dosi de proteïnes i pocs greixos (tan sols el 9 % del contingut). El pollastre també conté àcid fòlic i vitamina B3, dos nutrients imprescindibles per al bon funcionament del sistema nerviós, així com quantitats importants de ferro, zinc, fòsfor i potassi.

Aquestes propietats fan que la carn de pollastre sigui apta per a tothom. És molt indicada tant per als nens petits com per a la gent gran, ja que, a més de tenir un gust molt suau, és fàcil de mastegar i també de digerir. Pel baix contingut en greix, es pot consumir sense problema —sempre que es cuini de manera adequada i afegint-hi pocs greixos— en el cas de seguir una dieta per perdre pes. També és recomanable per a les persones que pateixen hipertensió, ja que ens aporta una quantitat molt baixa de sodi. A més, resulta una font d’energia perfecta per als esportistes.

 

Per a tots els gustos

A l’hora de pensar en receptes de pollastre, segur que et venen al cap diferents possibilitats. Tot seguit repassem quines són les diferents parts d’aquesta au, que pots trobar a les carnisseries Bonpreu i Esclat, i les nombroses opcions que t’ofereixen a la cuina:

 

Aletes

Fregides, marinades, al forn, amb salsa… Petites i gustoses, es poden preparar de moltes maneres. Són ideals per a l’aperitiu.

Contracuixa

La pots comprar sencera o en escalopa. T’ofereix una carn molt sucosa, perfecta per arrebossar, per preparar unes broquetes delicioses o per cuinar en forma de daus acompanyada amb diferents salses.

Pit

Sens dubte, és el tall més versàtil i un dels més consumits. Al supermercat el trobaràs en filets, sense greix, desossat i sense pell. El pots fer a la planxa, fregit, farcit, marinat… Aquest tall ofereix possibilitats gairebé infinites.

Pernilets

Corresponen a la part inferior de la pota, la que queda situada just a sota del genoll. Al forn o guisats queden boníssims i, a més, als nens els encanten!

Cuixes

Presenten una carn molt gustosa. Es poden comprar amb l’os o tallades a filets. Si les prepares al forn i les cous amb la pell, et quedaran molt saboroses. Això sí, per aconseguir que es coguin bé per dins, és recomanable fer-hi uns talls per fora, de manera que l’escalfor arribi més fàcilment a l’interior de la peça.

 

Triar la carn de pollastre

A l’hora de comprar pollastre, fixa’t sempre que la pell estigui intacta, humida i sense taques de color. La carn ha de ser d’un color blanc o groguenc, i no ha de presentar restes de plomes ni tenir un tacte enganxifós. I, sobretot, mai no ha de fer una olor desagradable.

Un cop a casa, no la deixis en cap cas a temperatura ambient. Pots conservar-la dos o tres dies al frigorífic o, si veus que no la consumiràs en breu, el millor és que la congelis. En aquest segon cas, quan la vulguis cuinar, deixa-la descongelar lentament dins de la nevera i consumeix-la el mateix dia.

 

Pollastre al forn: un clàssic del cap de setmana

La carn de pollastre combina bé amb tot tipus d’aliments (arròs, pasta, patates, verdures…) i, com hem vist quan hem parlat de les diferents parts d’aquesta au, es pot preparar de mil i una maneres.

Sens dubte, una de les receptes més populars és la del pollastre al forn, un menú clàssic del cap de setmana a moltes llars. Acompanyat amb patates i amb un bon allioli, és el plat perfecte per gaudir en família. Per fer-lo, als supermercats Bonpreu i Esclat t’oferim opcions delicioses que mai no fallen, com el pollastre de pagès sencer a granel o el pollastre de l’Era.

Si vols que el pollastre et quedi molt sucós i tendre, és imprescindible que preescalfis bé el forn (180-200 °C) abans d’introduir-hi la carn. A més, un bon truc per evitar que es ressequi és cobrir-ne tot l’exterior amb una mica d’oli. D’aquesta manera, l’interior de la peça queda protegit de les altes temperatures i conserva tots els sucs. Per acabar, no et descuidis de salpebrar bé tot el pollastre, tant per dins com per fora.

I, després de l’àpat, si no us heu acabat tot el pollastre, recorda que tens a l’abast un munt de receptes per aprofitar les sobres. A més de les clàssiques receptes de croquetes o canelons, pots preparar una amanida amb trossets de pollastre, un sandvitx amb enciam i tomàquet, una pizza…

 

L’indiot: una altra opció molt recomanable

L’indiot també és una carn blanca de gran qualitat i molt nutritiva, que mereix tenir un lloc privilegiat a la dieta. De fet, cada cop hi ha més persones que s’animen a menjar aquesta carn tan saludable. Ens aporta proteïnes d’alta qualitat, poques calories i una quantitat molt reduïda de greix i de colesterol. En general, es pot preparar de les mateixes maneres que el pollastre.

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per realitzar anàlisis d'ús i de mesurament de la nostra web per millorar els nostres serveis. Si continueu navegant, considerem que n'accepteu el seu ús. Més informació.