BLOG

En el blog de Bonpreu y Esclat, puedes encontrar recetas, consejos nutricionales, información de actualidad sobre alimentación, hablamos sobre gastronomía de nuestro territorio y muchos otros temas.

Cuina amb ous, bons i saludables

13/abril/2021

L'ou és un aliment cardiosaludable i amb una rica aportació proteica. Per això, en una dieta equilibrada, pots consumir-ne tranquil·lament quatre o cinc unitats a la setmana. A més, els ous són un producte econòmic, nutritiu i fàcil de cuinar. De manera, que ja no tens excusa per menjar ous preparats de mil i una maneres.

Rossos i de gallina!
Tot i que hi ha espècies diverses d'ous (de guatlla, d'estruç, d'ànec, d'emú, d'oca...), els més habituals a la nostra cuina són els de gallina, sobretot rossos, però també blancs. El color no influeix en el sabor. Tampoc la mida, que no és important; el que compta és el pes. Així, doncs, tenim de talla S (53 grams o menys), M (entre 53 i 63), L (entre 63 i 73), i XL (73 grams o més). Per a tots els gustos. I també pots optar per ous ecològics!

A l'hora de comprar-los, pots adquirir els ous frescos, però, segons les necessitats, pots optar per altres versions: pasteuritzats, congelats, en barra i cuits, ous durs cuits... Fins i tot, pots adquirir-ne la clara i el rovell per separat i pasteuritzats, molt útils en rebosteria, perquè són molt fàcils de fer servir.

Un cop a casa, abans de cuinar-los no convé treure'ls directament de la nevera, cal deixar-lo prèviament una estona a temperatura ambient. I, sobretot, no s'han de rentar amb aigua, ja que la closca és porosa i permeable, i podria penetrar a dins de l'ou. Si tens dubtes de la frescor de l'ou, a banda de consultar la data de caducitat, tens un truc molt fàcil per esbrinar-ho. Posa'l en aigua: si un ou és fresc, no flota. Si puja fins a la superfície... val més que no te'l mengis!

Cuina dolça i salada
L'ou és molt versàtil i el pots fer servir en moltíssimes receptes, sigui com a ingredient principal o com a element espessidor (en les cremes), airejador (en un pa de pessic), emulsionant (en una maionesa, una salsa holandesa, un gelat o una mousse) o colorant (per pintar peces de brioixeria, panellets, coques, pastes de full...), entre altres possibilitats.

A banda de fer-los servir en moltes preparacions (també formen part de la pasta fresca i dels nyoquis), si el que vols és menjar-los sols, els ous es poden coure de moltes maneres: passats per aigua, remenats, trencats, al plat... A banda dels clàssics i boníssims ous ferrats, la segona manera tradicional de coure els ous són fets en truita, una opció que obre un ventall amplíssim de possibilitats, ja que pots fer truites per a tots els gustos: de verdures, de bolets, de patata, amb suc... i, fins i tot, dolces!

Amb closca!
En termes generals, els ous amb closca, pots preparar-los coent-los en aigua bullent. Segons el temps de cocció, seran ous passats per aigua (uns tres minuts, perquè quedi la clara cuita i el rovell cru), mollets (uns cinc minuts, de manera que la clara queda una mica més feta i es poden pelar, i el rovell és semilíquid), durs (uns vuit minuts, l'interior queda fet i es poden pelar). Amb closca, també els pots coure a baixa temperatura (per aconseguir una clara tot just quallada i un rovell totalment líquid).

La cocció més tradicional dels ous sense closca és fer-los escalfats o poché, és a dir, els has de coure en aigua —amb sal i un raig de vinagre— a punt de bullir, durant molt poc temps, tres o quatre minuts. Sense la closca, també els pots preparar en truita, remenats, ferrats, trencats, a la planxa o al plat.

Cuits amb o sense closca, els ous són un aliment complet, que pot formar part de la dieta habitual, ja que aporta proteïnes d'alt valor biològic, així com diversos minerals i vitamines. Però el més important és que un plat amb ous és un plat rodó!

 

Más entradas de blog

Cuixa de xai al forn amb herbes fresques, patates i pomes

Ingredients per a 4 persones: 1 cuixa de xai grossa, amb la pell (uns 2,5 kg) 1...

Sopa de carxofes amb bunyols de bacallà i greixonets de pernil ibèric

Consulta la recepta en vídeo aquí Ingredients per a 4-6 persones: Sopa de...

Utilizamos cookies propias y de terceros para realizar análisis de uso y de medición de nuestra web, así como para mostrarte publicidad personalizada a partir de tu perfil y hábitos de navegación. Puedes aceptar todas las cookies pulsando el botón "Aceptar" o configurarlas o rechazar su uso pulsando el botón "Configurar". Más información.